livetpålandet

Alla inlägg under augusti 2013

Av Jenny M - 19 augusti 2013 16:45

Ja nu är de slut så semestern och man är tillbaka på jobbet. Känns väl aldrig kul att komma tillbaka men efrer en dag är man inne i allt igen. Har haft en kanon semester iaf. Super väder. Hunnit med stranden några dagar. Hittade ett smultronställe nere vid dellen där jag kommer fortsätta åka till nästa år. Kanon fint där. Har ej varit iväg nån stans mer än på trav med hästen men de var precis så jag ville ha de i år. Bara vara hemma å njuta av att vara hemma. Man jobbar då himla mkt så då är de skönt att få vara hemma när man bor som man gör. Det bästa är väl att jag verkligen har haft tid att hålla på med hästarna. Ridning varje dag. Haft hjälp av två duktiga tjejer i sommar å de har gått bra. Då har jag hart tid att hjälpa en vän med hennes hästar oxå :-) Kallblod. Mer krafter i dem. Ja jag är nöjd med sommaren å välkomnar hösten. Nu blir de svamp plockning. Så härligt att vara i skogen på hösten tycker jag. Mysigt att få tända ljus på kvällarna igen. Det har ej gått så jra för oss med Litchie men vi tränar vidare. Hon blir finare i kroppen i alla fall så de går i alla fall framåt. Jubel å Svarten mår som vanligt bra. Börjat med lite dressyr med dem nu hemma i hagen. Går framåt. Hönorna värper ägg i full fart. Går lösa ute när jag är hemma. Sköter sig å går in själv på kvällen. De trivs dem med. Ja allt rullar på i vansinnig fart. Hunnit fyllt år har man oxå gjort. I morgon åker min bättre hälft bort i tio dagar så då blir de lite egen tid. Känns helt okej men klart de blir tomt men man jobbar ju så mkt ändå å tråkigt har jag aldrig. Får se när nästa inlägg blir.

Ovido - Quiz & Flashcards