livetpålandet

Alla inlägg under oktober 2017

Av Jenny M - 19 oktober 2017 19:09

Nu har Albin gått på dagis i snart 1 år. Skolade in han i slutet av november i fjol. Han går 1 dag i veckan från kl 14.10 till 16.30 pga våra "konstiga" arbetstider. Är otroligt glad å tacksam att jag jobbar dessa konstiga tider för det gör ju att jag får träffa han varje dag förutom en helg i månaden då jag jobbar heldagar. Hade jag haft ett 7-4 jobb som många har hade jag missat otroligt mkt tid med han. Att få komma hem vid 5 tiden å stressa med att laga mat å att han sen ska gå å sova kl 19 är ingen höjdare. Har ju blivit så ibland om jag jobbat extra men mina ordinarie tider är från kl 15.30 på vardagar. I början har de gått bra att lämna han dessa tider men mer å mer nu på slutet har de varit protester när vi ska åka iväg. Inge roligt alls. En vecka i månaden behöver han ej vara på dagis då mina å sambons arbetstider inte krockar men då har han fått vara där ändå en dag men 2 timmar på fm för att få vara med på lite aktiviteter ,för nackdelen med att han går dessa em tider är att han missar allt de andra gör. Han äter mellis där å sen brukar dem vara ute på em så han får ej vara med i några samlingar osv. Nu tyckte pedagogerna oxå att det vore bra om man kunde ändra lite på tiderna så han får vara med på lite mer saker. Då finns de två alternativ att antingen han får vara där fler dagar varje vecka när man ej behöver å då på fm eller att man låter han vara där en heldag när han ändå ska vara där så vi kom fram till det sista alternativet. Självklart vill jag vara med honom all ledig tid jag kan men då han missar så otroligt mkt och det är jobbigt för honom med dessa sena lämningar ska vi testa detta iaf november månad med start sista oktober. Då får han vara med på allt dem gör en dag å han tycker ju det är kul att vara där å jag märker att han lär sig mkt. Så vi hoppas det blir bättre för honom. Han är ju beviljad 15 timmar i veckan men är bara där 2.5 varje vecka. Fortsättning följer.

Av Jenny M - 9 oktober 2017 19:36

Tror seriöst att det har regnat hela september å inte verkar de vilja bli bättre väder i oktober heller. Jätte bra att det kommer regn men nån dag där emot vill man ha sol. Är otroligt tacksam att vi har haft hästarna hemma i sommar och att de har haft tillgång till sitt vindskydd hela tiden. Eftersom dem fortfarande kan använda beteshagarna och vindskyddet har vi inte heller öppnat upp delen till vinterhagen och tack vare det är det heller inte så geggigt åt dem. Hade det varit som åren innan hade dem troligen badat i lera vid detta laget med allt detta regn då stora bitar i vinterhagen är dåligt drenerat men nu slipper dem det. Är bara en liten bit nu vid vattnet som det är lerigt. Kommer öppna upp vinterhagen när snön kommer. Då det vuxit upp mkt gräs där hoppas jag att det kommer hjälpa till att skydda lite mot lera sen till våren. Vi ska köra på mera grus där antingen om vi hinner i år annars nästa år så blir de super.
Älgjakten har börjat här nu å vi har redan hunnit få 30 kg kött. Jätte härligt. Blir dåligt med ridning denna vecka pga jakten men ska ta mig till ridbanan lite iaf. Hörde idag att dem sköt iaf 2 ggr. Stod 3 bilar utanför vid oss så dem be väl där upp i skogen å jagade idag. Vill undvika att vara i skogen nu om man kan. Innan ridbanans tid brukade hästarna få vila denna vecka.
Tom har kämpat på bra på ovalen. Sista starten sprang han till en andra placering. Nu har han fått vila sen dess då han slog på sig på bakbenet trots skydd å blev lite svullen. Planerar för start i slutet av denna månad.
Ligist å jag nöter på som vanligt. Hade en ridinstruktör som red han för 2 veckor en å tränade höger galopp så det har börjat släppa för oss sen dess. Jätte roligt.

Presentation

Här kommer det att skrivas om vad som händer hemma hos oss på landet med alla djur å nu även en liten bebis på gång =)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards