livetpålandet

Alla inlägg under oktober 2012

Av Jenny M - 25 oktober 2012 23:40

Japp,jobbar natt i natt sen ledig i fem dagar =) Ska bli kanonskönt!! Igår var de två veckor sen jag blev själv,eller iaf sen han flyttade. Tiden går fort...kanske för fort? Jag harvar på hemma,hunnit gjort klart ute....anser jag...sen om mormor eller mamma som är riktiga trädgårdsnördar anser de struntar jag i. Ska ha å göra i vår oxå =) Men tagit bort alla blommor från rabatterna iaf å burit undan krukor å sånt....krattar gör jag alltid på våren. Pappa å broder var förbi för nån dag sen å skulle fixa taket men kunde bara göra klart stalltaket pga för kort stege...men ett steg i rätt riktning iaf. Kära morfar kom oxå en dag å lagade den ena stalldöreen åt mig som hade blåst sönder,jag har de allt för bra =) Vad skulle göra jag göra utan dom? Kan mkt själv oxå men ibland är de skönt att slippa...faktiskt. Nu ska vi bara göra vindskyddet större åt hästarna så blir allt fint sen. Idag skulle jag betala alla räkningar ...gick ej så bra...vet ej var dom ska dras ifrån så måste ringa min banktjej imorgon å fråga...blir bara snurrig nu när de blev nya konton. J kom förbi idag,fixade till mat åt oss han...tog de som fanns å gjorde chili con carne,skönt att bli lite bortskämd...är man inte vad vid direkt....otroligt att en människa kan få en att må så bra :-) Är fin han......sen tog jag hundarna å gick en promenad...då började de snöa å blåsa nå hemskt...inge mysigt alls. Har haft problem med min mobil idag oxå,inte haft nån täckning alls...jätte konstigt men när jag kom in i skogen med hundarna funkade den...mysko....sen dog den igen...funkade i bilen till jobbet men inte här inne....Hästarna ville iaf in i kväll så då fick dom väl de då =) Rolig dom där två.....så glad över mina fina djur...å dom jag har omkring mig. Visst kryper ensamheten på en ibland men det har faktiskt gått ganska bra hitills...ovant men men...det blir väl bättre. Nyttigt är de iaf. Synd bara att jag inte hunnit rida nåt denna vecka då dels jubel tappat en sko å sen har jag jobbat å varit upptagen av annat men kanske i morgon ? Har ju kommit igång med galoppen där nu,skit skoj! Nä nu ska jag ta å läsa klart boken jag börjat med,Mamma,pappa barn-bra men hemsk!

Av Jenny M - 17 oktober 2012 21:25

Ja i förra inlägget tjatade jag om hur segt de var att nån aldrig fick en lägenhet...nån dag senare fick han en lägenhet så i torsdags flyttade han då. Gick väldigt fort i stället....kaos överallt med massa kartonger. Såg ut som hej kom å hjälp mig här....Har tagit tag i de mesta men finns att dona med än. Var på 30 års kalas på lördan hos Martina...var trevligt. Var dock helt slut efter allt så blev en tidig kväll. Dagen innan var jag iväg å spelade kort så de blev rätt sent då oxå...på söndag fick jag iaf slappa på soffan =) I måndags var jag på banken å gjorde klart allt med huset så nu är de mitt =) Känns kanon...inte alla som har ett stort hus själv å massa djur...i min ålder...men känns oxå skrämmande på nåt vis..men jag har sååå bra folk omkring mig så de kommer gå bra...de måste de! Har dock sovit skitdåligt flera nätter nu...vaknar var å varannan timme å är klar vaken...vaknar sen vid 5 å har svårt att somna om....fattar inte....Idag blev de en ridtur iaf. Har plockat här hemma....blev bjuden på mat i stan hos J å P...inte helt fel...sen blev de lite handling. Nu ligger jag i soffan å har de rätt okej =)

Av Jenny M - 17 oktober 2012 21:25

Ja i förra inlägget tjatade jag om hur segt de var att nån aldrig fick en lägenhet...nån dag senare fick han en lägenhet så i torsdags flyttade han då. Gick väldigt fort i stället....kaos överallt med massa kartonger. Såg ut som hej kom å hjälp mig här....Har tagit tag i de mesta men finns att dona med än. Var på 30 års kalas på lördan hos Martina...var trevligt. Var dock helt slut efter allt så blev en tidig kväll. Dagen innan var jag iväg å spelade kort så de blev rätt sent då oxå...på söndag fick jag iaf slappa på soffan =) I måndags var jag på banken å gjorde klart allt med huset så nu är de mitt =) Känns kanon...inte alla som har ett stort hus själv å massa djur...i min ålder...men känns oxå skrämmande på nåt vis..men jag har sååå bra folk omkring mig så de kommer gå bra...de måste de! Har dock sovit skitdåligt flera nätter nu...vaknar var å varannan timme å är klar vaken...vaknar sen vid 5 å har svårt att somna om....fattar inte....Idag blev de en ridtur iaf. Har plockat här hemma....blev bjuden på mat i stan hos J å P...inte helt fel...sen blev de lite handling. Nu ligger jag i soffan å har de rätt okej =)

Av Jenny M - 7 oktober 2012 22:26

Tänkte jag skulle försöka komma igång med bloggandet igen...skönt att skriva av sig lite ibland. Idag har de varit en seg dag. Sov hyffsat länge för att vara jag efter ett nattskift. Ingen mer än hundarna hemma när jag klev upp. Donade på hemma med lite städning å mockning. Min inneboende har jag ingen aning om vart han hållit hus....enormt skönt att vara hemma själv( lika bra att vänja sig ) men jobbigt å inte veta om han kommer hem eller inte.....blev enormt rastlös efter ett tag men la mig på soffan å lyssnade på lite musik å pratade lite skit med folk på nätet å sms. Tycker ju om att vara själv jag men tycker de bara blir jobbigt när jag inte vet hur länge jag kommer vara de....som idag när jag inte visste om han skulle komma hem eller inte. Har ingen anledning att fråga heller å vill inte veta vad han gör. Har haft en jobbig dag idag över lag tycker jag...mkt tankar som far fram å tillbaka över många saker som har hänt senaste veckorna. Försöker att "peppa" mig själv å tänka att detta blir bra eller det är de ju men finns vissa saker som förstört lite av vad jag vill å planerat,kändes bra i slutet av veckan men inte idag....finns lite saker jag måste fundera över så jag ska ligga lite lågt nu. Skulle vilja ha vissa saker ogjorda. Synd att man är så himla blåögd ibland bara...Samtidigt som jag mår så himla bra mår jag oxå så himla dåligt. Hur hemskt de än låter hoppas jag verkligen att han flyttar snart så jag verkligen får fokusera på mig själv. Då ska jag stänga av mobilen å datorn en hel dag å bara vara...hur nu de ska gå jag som är beroende av båda sakerna men jag måste. Nu blir de fokusering på mig själv å djuren. Är skönt att de löste sig med huset men ändå kan jag inte riktigt njuta av de än.....vill ha ett datum men nu vet man inget....jobbigt...svårt att gå vidare lixom...lever i nån slags låtsasvärld...inget känns verkligt. Tyckte att jag hade fått tillbaka lusten till allt hemma men nja. Var på trav igår iaf. V75...jätte dåligt med folk tyvärr men rätt okej ändå. Skönt att komma hemifrån en stund fast de känns som jag knappt varit hemma nåt på flera veckor....jobb,möten osv. I morgon är jag ledig. Då kommer Johanna till mig och vi ska rida är de tänkt. Hoppas vädret blir okej. Ska försöka plocka undan de sista ute oxå i morgon. Nu sitter jag på jobbet...ska strax ta å kolla på ett avsnitt av true blood. Tror jag kommer att lösenords skydda vissa inlägg här sen så jag kan skriva av mig riktigt men att inte alla kan läsa ( finns alltid folk som ska lägga sig i )

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards