livetpålandet

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2012

Snart långledigt

Av Jenny M - 25 oktober 2012 23:40

Japp,jobbar natt i natt sen ledig i fem dagar =) Ska bli kanonskönt!! Igår var de två veckor sen jag blev själv,eller iaf sen han flyttade. Tiden går fort...kanske för fort? Jag harvar på hemma,hunnit gjort klart ute....anser jag...sen om mormor eller mamma som är riktiga trädgårdsnördar anser de struntar jag i. Ska ha å göra i vår oxå =) Men tagit bort alla blommor från rabatterna iaf å burit undan krukor å sånt....krattar gör jag alltid på våren. Pappa å broder var förbi för nån dag sen å skulle fixa taket men kunde bara göra klart stalltaket pga för kort stege...men ett steg i rätt riktning iaf. Kära morfar kom oxå en dag å lagade den ena stalldöreen åt mig som hade blåst sönder,jag har de allt för bra =) Vad skulle göra jag göra utan dom? Kan mkt själv oxå men ibland är de skönt att slippa...faktiskt. Nu ska vi bara göra vindskyddet större åt hästarna så blir allt fint sen. Idag skulle jag betala alla räkningar ...gick ej så bra...vet ej var dom ska dras ifrån så måste ringa min banktjej imorgon å fråga...blir bara snurrig nu när de blev nya konton. J kom förbi idag,fixade till mat åt oss han...tog de som fanns å gjorde chili con carne,skönt att bli lite bortskämd...är man inte vad vid direkt....otroligt att en människa kan få en att må så bra :-) Är fin han......sen tog jag hundarna å gick en promenad...då började de snöa å blåsa nå hemskt...inge mysigt alls. Har haft problem med min mobil idag oxå,inte haft nån täckning alls...jätte konstigt men när jag kom in i skogen med hundarna funkade den...mysko....sen dog den igen...funkade i bilen till jobbet men inte här inne....Hästarna ville iaf in i kväll så då fick dom väl de då =) Rolig dom där två.....så glad över mina fina djur...å dom jag har omkring mig. Visst kryper ensamheten på en ibland men det har faktiskt gått ganska bra hitills...ovant men men...det blir väl bättre. Nyttigt är de iaf. Synd bara att jag inte hunnit rida nåt denna vecka då dels jubel tappat en sko å sen har jag jobbat å varit upptagen av annat men kanske i morgon ? Har ju kommit igång med galoppen där nu,skit skoj! Nä nu ska jag ta å läsa klart boken jag börjat med,Mamma,pappa barn-bra men hemsk!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny M - 14 november 2017 17:38

Ja de rullar på i alldeles för snabb fart! Dagis schemat blev ändrat då han endast får vara "heldag" på dagis om vi har jobb tis,ons eller tors. Är de jobb mån eller fre får han vara där som han brukar så vi har lagt in en till extra dag tis,ons elle...

Av Jenny M - 19 oktober 2017 19:09

Nu har Albin gått på dagis i snart 1 år. Skolade in han i slutet av november i fjol. Han går 1 dag i veckan från kl 14.10 till 16.30 pga våra "konstiga" arbetstider. Är otroligt glad å tacksam att jag jobbar dessa konstiga tider för det gör ju att ja...

Av Jenny M - 9 oktober 2017 19:36

Tror seriöst att det har regnat hela september å inte verkar de vilja bli bättre väder i oktober heller. Jätte bra att det kommer regn men nån dag där emot vill man ha sol. Är otroligt tacksam att vi har haft hästarna hemma i sommar och att de har ha...

Av Jenny M - 22 augusti 2017 20:01

Ja nu är de snart slut på Augusti och sommaren har snart gått. Går lika fort varje år! Hade semester från mitten av juli till förra veckan. Har inte gjort nån resa i sommar utan vi har hållt oss hemma vid. Var till Furuvik över dagen en dag å så har ...

Av Jenny M - 4 juli 2017 15:24

Förra veckan,på torsdag var Jonas iväg till Gävle med Tom för en start. Det var inte Jonas som körde. Det ville sig så väl som en 2a plats för lilla räcern. Sänkte rekordet gjorde han oxå. Super duktig. Aldrig fått en sån fin placering nån gång. Jät...

Ovido - Quiz & Flashcards