livetpålandet

Alla inlägg under november 2016

Av Jenny M - 29 november 2016 15:45

Ja då har då inskolnings veckan på fs börjat. Igår var vi där en timme och hälsade på å idag har vi varit där från kl 9 till halv 12. Skulle igentligen vara där till kl 2 men eftersom Albin sover efter maten som alla andra där men sover minst 1 1/2 timme kom vi överrens om att vi lika gärna kunde gå hem för dagen och i morgon kommer vi en halvtimme tidigare i stället. Dagen har gått jättebra så det är huvudsaken. Han sköter sig själv å leker så de känns bra. Jag var dock jättetrött när vi kom hem. Fullt ös på alla barnen där å även om det är full fart här hemma oxå på dagarna är de en annan sak så där. Vi tog en promenad dit i morse å lika hem igen. Skönt att börja dagen så. Vi hopas det går lika bra resten av veckan. I morgon är sambon ledig så vi ska även hinna ut med båda hästarna mitt i allt.

Av Jenny M - 20 november 2016 20:02

Dålig på att skriva här nu känner jag. Fullt upp med livet. Men lite kort vad som hänt sen sist. Tom startade på Bergsåker. Gick inge bra. Kusken sa att han var ofräsch så det blev ett besök hos veterinären där de visades att han var halt på 3 ben. Värre på ett så de blev lite sprutor och vila. Inte bra än så han får vila å bli bra. Inge fel på go killen annars.

Hundarna är bra i sin klåda men Chicca ser ut som stryk än. Tar väl sin lilla tid innan det växt ut.

Vi fick lite snö så där tidigt i år så vi hade två härliga veckor med underbart landskap å härliga vägar att rida efter. Tyvärr har det mesta regnat bort nu å i stället är de blank is så vi håller oss i skogen å skrittar ett tag. Mysigt de å.

Albin har varit hos doktorn med sitt hjärta å de hörde ett blåsljud igen så vi ska bli kallad på ultraljud nå tag så de får se hur pass illa det är. Tror själv inte att det är nån större fara då han för de mesta är pigg å glad kille men man vill ju få de kollat.

Vår traktor är på lagning så grannen sköter skottning hittills. Vet ej när vi får den åter. Verkar vara krångligt. Vad otippat att nåt ska gå enkelt när de gäller oss.

Den 28 november ska lillen skolas in på fs. Den 5 december börjar jag jobba. Blandade känslor men de blir nog bra. Jag jobbade ju hela sommaren å de gick ju de å. Blir lite intensivt i december då jag måste jobba in 5 dagar plus att jag inte kan jobba mer än en helg men man får stå ut. Hoppas inskolningen går bra. Det känns bra från fs håll då jag pratat med dem 2 ggr över lite frågor jag hade. Annars rullar livet på här på gården.

Ovido - Quiz & Flashcards