livetpålandet

Alla inlägg under januari 2015

Av Jenny M - 1 januari 2015 23:56

Nytt år,nya tag!! Så förbannat trött bara. Jobbat alldeles för mkt just nu å ligger efter med allt... Igår hade vi främmande av några vänner. Käkade gott å spelade bingo. Ingen vinst. Var så trött så bara pinade mig igenom kvälle så Direkt efter tolvslaget blev de sängen!! Alla hästar inne så upp å släppte ut dem i morse. Sen blev de en ridtur på årets första dag! Överladdad häst ggr tusen! Blev lunk till korset pga hans pigghet å tittighet. Sen blev de sex vändor i sandbacken som numer kallas för trussa i snö backen. Då var han flåsig å svettig sen men rätt pigg hem åndå men kontrollbar. Någ galopp blev de oxå. Plus grader ute, helt värdelöst.....mera snö vill jag ha!! Sen passade jag på att mocka åt hönsen oxå riktigt nu när de var tinat. Blev även en tur med hundarna men taskig kondis när man ej rört sig på flera veckor riktigt pga jobb,kurs å sjukdom men nu kanske man är igång igen? Dock tog mitt batteri på mobben slut så runkeeper hann ej regga min walk ? I möra ska nog ligist ut igen! Han behöver röra sig. Ska även till stan är de tänkt. Måste ha ny baddräkt!! I natt jobbar jag. Kan lova att jag sovit middag två ggr idag. Helt slut är jag. Ska bli grymt skönt med ledighet i tre dagar nu. Dagpassen tar musten ur mig,speciellt nu när man missar all dagsljus å ej hinner vara ute nåt med nå djur,ingen höjdare att vara ute i bäcksvarta mörkret....nästa vecka är de bara ett dagpass så de går ju!! Nä nu blir de att glutta på tvn en stund!

Presentation

Här kommer det att skrivas om vad som händer hemma hos oss på landet med alla djur å nu även en liten bebis på gång =)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards