livetpålandet

Alla inlägg under december 2016

Av Jenny M - 27 december 2016 21:18

Då var den äntligen över . Ett himla fixande innan måste jag säga. På juldagen var jag alldeles färdig så de blev sängen kl 21! Vi hade iaf en trevlig jul med mycket mat å mys. Brorsans sambo red med mig på juldagen. Vi var ute i 2 timmar å myste på. Albin var på strålande humör hela helgen. Mycket fina julklappar fick han så de är ännu mer grejer i vardagsrummet. Längtar tills han kan vara i sitt kommande rum på övervåningen men de kan ju inte ske förens han kan gå i trappen själv.....
Idag har de stormat. Inte lika mycket som söderut tack å lov men tillräckligt så att skottkärran med hö blåste omkull x antal gånger när jag skulle fodra hästarna. Eldat för kung å fosterland för att hålla värmen inne. Hovslagaren kom å skedde hästarna på fm oxå. Fräsha å fina hovar igen. Kiropraktor kom ut å gick igenom Tom då han reagerade på beröring i rygg och kors så de blir några till gånger där innan han är okej. Vi ska anmäla till start den 3 Jan tänkte vi iaf. Hoppas de går bra. Han känns fin hemma iaf. Albin har varit på dagis idag. Ny avdelning å ny fröken då de slagits ihop när de är lov. Han tyckte inte att det var okej idag. Grät alldels väldigt när vi kom dit å han insåg att jag skulle lämna han där. Gjorde så ont i mig men som tur var kunde jag stanna å leka lite med han å fröken så han slappnade av lite till slut å jag kunde gå därifrån. Jonas hämtade sen å sa att de hade gått ganska bra. Han hade varit lite ledsen bara. Usch. Hade jag vetat att ingen från hans avdelningen skulle finnas där hade han fått vara med Jonas på jobbet istället. På fre ska han dit igen. Lite extra då bara. Jag jobbar dagtid men Jonas är ledig men de blir ju lite extra när han är där så lite. Idag jobbar jag långpass igen å i morgon bara natt.

Av Jenny M - 19 december 2016 19:50

I helgen var vi lediga. Albin har dock haft feber både fre å lör så han har mest sovit. Jag har ridit både fre å lör. Det hade kommit lite snö så pass att jag kunde passa på att rida riktigt. Riktigt kul igen. Nu har dock snön tinat bort igen. På söndag var Albin feberfri igen å vi hade lilla julafton med Jonas familj. Vi fikade på fm å delade julklappar. På EM var jag iväg å käkade julbord med Damklubben i Hillsta. Jätte bra mat å super mysigt. Idag måndag var Albin på fs en stund på fm så vi passade på att åka å handla mat inför julen. Lagom med folk så de gick smärtfritt. Efter att vi hämtat lilla herrn fixade vi ute åt djuren å sen var de dax för an annan att åka å jobba. Jobbar tre pass Denna vecka. Julafton är jag ledig. Funderar om man kanske ska hyra ut en boxplats. Skulle vara roligt att ha nån att rida med. Nu rider man ju typ till 99 procent ensam. Lite tråkigt i längden. Men vill gärna veta vem man hyr ut till. Får hålla lite koll.

Av Jenny M - 11 december 2016 22:53

Denna helg har endast bestått av jobb! Dock körde jag Tom en sväng i lördags efter jag sovit klart. Det är som att köra en Svarten 2. Så himla pigg å framåt! Ak red Ligist som tur var annars hade vi inte hunnit med båda två.

Albin är typ frisk ....lite små hostig bara å snorar när han blir sur bara. Å de där med att vara sur är nåt han är duktig på nu. Bryter ihop för minsta lilla. Bara surar. Ibland undrar jag om magen krånglar då han börjat varannan dags bajsa. Eller om det är tänder på g igen. Hoppas tänder . Äter dåligt oxå. I morgon ska han på fs 3 timmar är de tänkt. Jag å jonas tänkte passa på å valla hästarna ilag då innan han ska jobba halv 12. Vi har inte ridit eller kört ilag sen innan Albin föddes så de vore skoj om de blev av. Vore kul för båda två med lite sällskap,hästarna alltså ja vi oxå så klart. Så de blir hästar direkt efter jobbet i morgon!

Av Jenny M - 7 december 2016 17:50

Igår var lillen själv på dagis 2 timmar å Jonas å jag var å drack kaffe hos Tore under tiden. Första gången vi gjorde nåt tillsammans utan barn sen han föddes! Hade gått jättebra men han bröt ihop när vi kom å hämtade honom och han såg mig. Lillplutten. Idag vaknade han snorig å hostig å dessutom mer tänder på g så jätte gnällig så han får vara hemma från fs veckan ut å bli riktigt frisk. Jag fick åka å lämna han på Jonas jobb innan jag själv for å jobbade så han fick vara där en timme innan Jonas slutade. Kanon att man kan lösa det så istället för att jag skulle behöva ta bort mitt kvälls pass för en timme som de klaffar.

Igår både red jag å körde häst. Det var lite minus ute så Jonas ville ej köra. Gick bra men kallt om fingrarna bara. Dåluga vantar. Tom jätte pigg å ville springa fast han inte fick. Ska ta de lugnt vi. Ligist fick ta en sväng runt Lekarvallen. Enormt hetsig å spännig. Gick å letade saker att få springa ifrån. Ska köra han i morgon så kanske han blir lite lugnare. Det står nästan annars emellan att ställa av han tills de blir snö eller bara rida i skogen. Vi travade iaf lite igår men går inte att rida riktigt nu bara hårt å is å jag travar inte på isen i nån fart med han uppsuttet sen ifjol när han tappade två skor samtidigt i full galopp på isvägen. Men snö lär vi få vänta på. I morse var de 6 minus å nu regnar det.....

Av Jenny M - 5 december 2016 17:51

Ja slutet av förra veckan och helgen blev ej som planerat då Albin vaknade kl 2 på torsdag natt och spydde ner sängen 3 ggr på en timme så han blev hemma från fs på fredagen. Han spydde inget mer å ingen diaree men hängig både fre å lör.Synd mitt i inskolningen. På fre var de min tur att bli dålig så klart. Vi hade planerat att gå på 50 års fest på lördag kväll å ha barnvakt åt Albin för första gången men det var bara att ställa in! Jag låg däckad hela lördagen oxå. Frossa å ont i kroppen. Söndagen klarade jag av att rida en sväng i skogen iaf. Skönt med luft men en väldigt het å hetsig häst så jag hoppas de blir bättre väder snart så de går att rida riktigt! Bara stenhårt å is än.

Idag måndag har vi iaf varit på fs igen å Albin fick vara själv med fröknarna i 1 1/2 timme. Hade gått jätte bra. Inte speciellt intresserad av mig när jag kom tillbaka. I morgon ska vi lämna på EM en stund så som de kommer se ut sen.

Själv har jag påbörjat mitt första pass Denna vecka. Känns bra!

Presentation

Här kommer det att skrivas om vad som händer hemma hos oss på landet med alla djur å nu även en liten bebis på gång =)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards