livetpålandet

Direktlänk till inlägg 7 mars 2017

Dax för jobb igen

Av Jenny M - 7 mars 2017 16:57

Bara ledig en dag innan man är installerad på jobbet igen. Min kära sambo var å hämtade 3 sadlar åt mig igår som jag lånade av en tjej så medans Albin sov middag idag hade jag å Ligist sadel provning på gårdsplanen. Tur han är snäll å tålmodig. En av sadlarna låg ok på han men inte dem andra två. I morgon ska jag testa Stubben riktigt å se....Red lite snabbt i den på täckten i lördags men vill ta en riktigt ridtur å se hur den funkar. Satt väldigt bra i den å det är ju bra sadlar så vore Nice om den funkar. Sen får jag se om jag kan testa sadeln som jag red i idag lite mer på en gång annars får jag göra på de fre. Jag har även longerat Crille idag då hans fodervärdar är borta denna vecka. Det gick bra så de blir väl lite mer longering på torsdag hade jag tänkt mig å nån dag i helgen. Hinner knappt rida Ligist denna vecka så blir svårt å hinna med Crille oxå men longera kan jag göra när Albin sover . Synd inte ridbanan är brukbar än då hade vi kunnat vara där medans lillen sover men jag hinner nog prova rida han sen nå tag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny M - 14 november 2017 17:38

Ja de rullar på i alldeles för snabb fart! Dagis schemat blev ändrat då han endast får vara "heldag" på dagis om vi har jobb tis,ons eller tors. Är de jobb mån eller fre får han vara där som han brukar så vi har lagt in en till extra dag tis,ons elle...

Av Jenny M - 19 oktober 2017 19:09

Nu har Albin gått på dagis i snart 1 år. Skolade in han i slutet av november i fjol. Han går 1 dag i veckan från kl 14.10 till 16.30 pga våra "konstiga" arbetstider. Är otroligt glad å tacksam att jag jobbar dessa konstiga tider för det gör ju att ja...

Av Jenny M - 9 oktober 2017 19:36

Tror seriöst att det har regnat hela september å inte verkar de vilja bli bättre väder i oktober heller. Jätte bra att det kommer regn men nån dag där emot vill man ha sol. Är otroligt tacksam att vi har haft hästarna hemma i sommar och att de har ha...

Av Jenny M - 22 augusti 2017 20:01

Ja nu är de snart slut på Augusti och sommaren har snart gått. Går lika fort varje år! Hade semester från mitten av juli till förra veckan. Har inte gjort nån resa i sommar utan vi har hållt oss hemma vid. Var till Furuvik över dagen en dag å så har ...

Av Jenny M - 4 juli 2017 15:24

Förra veckan,på torsdag var Jonas iväg till Gävle med Tom för en start. Det var inte Jonas som körde. Det ville sig så väl som en 2a plats för lilla räcern. Sänkte rekordet gjorde han oxå. Super duktig. Aldrig fått en sån fin placering nån gång. Jät...

Ovido - Quiz & Flashcards