livetpålandet

Alla inlägg under oktober 2016

Av Jenny M - 29 oktober 2016 21:27

Som grädde på moset har hundarna drabbats av rävskabb. Chicca ser ut som fan. Kliat sönder sig totalt men de har fått medicin så det går väl åt rätt håll hoppas jag. Starten med Tom gick inge bra. De blev påkörd så han blev störd å galoppera så det blev en diskning. Vi har väl aldrig haft nåt flyt på Gävle så tror vi håller oss därifrån ett tag. Det blir ett nytt försök på onsdag på Bergsåker å med en annan kusk. Jag å Ligist vågade oss på lite galopp på ridbanan häromdagen. Vi fick till tre fina galopper så de tar sig. Känner mig lite hämmad än men de går framåt iaf. På fre ska han ridas för en instruktör. Vill att en kunnig ska känna lite på han så jag vet vad vi ska träna på å sen vill jag se när en duktig person rider han. Ska bli kul.

Vet inte om jag skrev de sist men Förra lördagen hade jag ridsällskap av en ny bekantskap som bor en bit nedanför oss. Hon har en Islänning å ett varmblod så h8n red islänningen då med mig. Vi hade en trevlig och mysig tur. Det blir säkert fler ggr. Roligt med sällskap.

Annars är jag mest trött just nu känner jag. Typiskt höst syndrom.

Av Jenny M - 17 oktober 2016 19:08

Vi har haft lite bakslag nu tycker jag. Bilen pajade. Traktorn funkar ej som den ska. Nya bilen måste lagas mer än vi trodde. Lantmäteriet mkt dyrare än de lovade å snart slut på vatten i brunnen. Jag kliar sönder mig i skallen snart. Stress stress över allt så min psoriasis har blossat upp mer än nånsin. Vi var å pratade med grannarna våra....ca 7 hushåll....om vi kunde få koppla in oss på deras gemensamma vatten så vi slipper borra. Det var lugnt från alla men de ska ha en avgift så vi väntar på besked på de. Dessutom har mitt jobb gjort fel på min lön två månader i sträck så sammanlagt är jag skyldig dem en månadslön. Så den kommer dras av direkt jag börjar jobba 1 december vilket innebär att jag blir utan pengar hela januari som är årets fattigaste månad ändå lixom. Kul liv. Dock skulle hon lägga ut semesterdagar på mig som jag hade sparade plus att jag jobbade två pass i september plus igår natt så några tusen dras ju av. Jag får knappt nåt från FK då de har brytpunkt den 20: e. Jag vet att allt brukar lösa sig men jag är sååååå himla sttäressad över allt detta nu. Han som skulle hjälpa oss med traktorn kommer aldrig.....Man är inte gjord av pengar direkt heller. Jag har oxå lite panik av att Albin ska börja på dagis 28 november. Ingen panik av att jag ska börja jobba. Det känns ok men vill inte ha han där...tur de blir sällan å korta dagar. Tycker han är så liten än men jag behöver börja jobba dels pga ekonomin å mina dagar börjar tryta. Ähh de löser väl sig.

Har idag iaf ridit på ridbanan. Gick bra. Frida red Tom på fm. Gick oxå bra. Jag å annakarin red ut i lördags tillsammans . Jätte mysigt. Såg dessutom en älg. Ridning på onsdag igen å på torsdag ska Tom starta igen på Gävle å han ägare kommer å ska kika. Blir roligt att träffa henne.

Av Jenny M - 8 oktober 2016 19:57

I måndags gasade vi upp till Sundsvall för att kika på en bil. Medans vi funderade blev det ett besök på Birsta med lite shopping. Slutade med att vi köpte bilen trots lite luddiga svar på vissa frågor vi ska börja med att serva den till veckan så vi vet att den är fräsh så. Annars en fin bil. I torsdags var vi upp till Sundsvall igen. Bergsåker denna gång å start med Tom. Han var duktig å slutade åtta med nytt rekord. Inga pengar då det var 6 priser bara men vi är nöjd. Några fler lopp i kroppen så blir de bra. Vi passade även på att anmäla till Hagmyren nu på måndag det var lite hästar anmäld. Då ska hon som red han i monte loppet köra. Spännande. Igår var jag ut på en riktig ridtur med Ligist efter vilan. Skrittade i onsdags oxå. Igår red jag i alla gångarter kortare bitar. Var längesedan han var så fin. Man ska alltid lita på sin känsla när nåt känns fel. Ibland behövs det inte mkt för att hästen ska vara osamarbetsvillig. Han var så fin igår å jag var så lycklig när jag kom hem. Var ute nästan 2 timmar. Underbara häst.
Idag lördag har vi fixat ute på fm. Efter lunch stack jag å hundarna å Albin till skogen å plockade lite trattisar. Jätte tråkigt väder men skönt med sk8gs luft. Albin älskar att sitta i bärstolen så de är bra. Hoppas han kommer uppskatta att vara i skogen även nästa år när han får gå själv å man troligen inte orkar ha han i stolen. Chicca har fått våtexem så hon har tratt på sig ett tag framöver. Får tvätta med special schampoo ett tag så brukar de bli bra men hon är ju inte så nöjd med tratten om man säger så.
I morgon söndag ska jag rida igen sen har jag möte med Damklubben på EM å Jonas ska på hockey sen har den dagen gått. Dagarna går snabbt nu när de blir mörkt tidigt.

Presentation

Här kommer det att skrivas om vad som händer hemma hos oss på landet med alla djur å nu även en liten bebis på gång =)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards