livetpålandet

Alla inlägg under juni 2015

Av Jenny M - 29 juni 2015 15:17

Inte långt kvar nu. Längtar mer å mer. Den där inne tycker om att hålla igång kvällar å nätter iaf så hoppas de ej blir så sen....

Igår tog vi bort vår ena tupp då han börjat visa elaka tendenser å sen går han omkring å galer dagarna i ända. Går ej att ha de så...men den jäkeln lyckades göra illa mig rejält de sista han gjorde. Antingen med nån klo eller näbben...har tre fina sår på benet varav de ena ömmar rejält. Hoppas de ej blir en infektion. Gjorde rent de direkt. Synd på en sån fin tupp men nu får de räcka med den lilla vi har. Han är snäll å rätt tyst.

Annars är de som vanligt här hemma på gården!

Av Jenny M - 23 juni 2015 01:13

Ja här sitter jag på jobbet när jag igentligen skulle ha legat i sängen å sovit men de blir inte alltid som man planerat....fick inget avbyte nu ikväll så då fick man stanna kvar....skit system...men förhoppningsvis så får jag nå bra för besväret eller troligen inte.

Jaja...midsommar är iaf förbi. Vi var på hagmyren på dan å sen var vi å grillade på kvällen. En helt ok midsommarafton. Lugnt för en annan då men sambon drack åt mig oxå haha. Dagen efrer var vi till Järvsö på marknad på stenegård. Klasväder å mkt folk. Mysigt! I sön kom Jonas ena bra med familj på besök å hans sambo följde med mig på en ridtur på ca en timme. De gick bra. Längesen hon red så hon uppskattade det. Heffafick agera ridhäst i hagen åt barnen å brodern. De hade oxå gått bra.

På kvällen skrapade vi broräcket,tvättade å målade. Blev superbra men ska måla på en gång till. Tyvärr regnade de ju idag. Jonas hade dock skrapat garageportarna för de ska oxå målas om så kanske i morgon om vädret tillåter. Kul å måla men lite jobbigt för baksidan låren att böja sig. Jag får sån träningsvärk. Kul när de blir fint.

I morgon tis ska Ligist köras...AK ska rida Svarten på kvällen å en bekant till J kommer å åker rockard med han å Heffa. Vi är inne i vecka 30 i graviditeten nu å bebis roar sig bra i magen vissa dagar ?

Av Jenny M - 16 juni 2015 16:50

I helgen har vi varit på båtresa till Riga. En bekant till oss fyllde 60 år och bjöd ett gäng på denna resa,inkl oss då! En helt ok helg men tråkig båt för en annan som är nykter. Kanske ej så kul för de som festar heller...finns ej så mlt att göra på den. Vi var i land i Riga oxå å kikade lite på lördagen. Jätte varmt ute å jobbigt att gå men en rätt mysig stadsdel iaf med en stor fin park bla. Hade lite problem med svällda fötter under resan. Drack för dåligt tror jag......så gav upp tidigt på lör kväll.
När vi kom hem i söndags for vi först å hämtade hundarna,upptäckte då att jag var utan bromsar på bilen....hål på en slang visade de sig senare.....släppte sen ut hästarna på betet så nu är de glada!!

I måndags fick jag lämna in bilen så ska ev hämta den på ons. Vi hämtade även de sista hölassen å så var jag på besök hos Bm. Hon gillar ej mitt blodtryck men efter att ha tagit de på de gamla sättet var de ej lika högt. Fick kissa igen oxå pga blodtrycket men ingen äggvita å sockret bra likaså järn men bäbis hade vuxit JÄTTE mkt. Låg långt över kurvan. Har de ej jämnat ut sig om två veckor blir de glukostest utifall jag har nå diabetet latent....hoppas ej de....jag mår ju kanon! Annars var ju allt som sagt bra. Mindre svällda fötter nu då jag druckit bra! Händer ej så mkt annars. De körs häst som vanligt. Till midsommar blir de väl hagmyren på dan sen får vi se....grilla hemma kanske?

Av Jenny M - 8 juni 2015 22:39

Då var helgen slut å det är jobb igen. Fått lite gjort ändå. Var till Gävle i lördags...på Ikea bla men föredrar Birsta ändå. Köpte spjälsäng så nu är de gjort...även lite annat plock där. Blev även två par nya skor i två storlekar större då fötterna är så svullen. Kan vara kul med nå annat än foppa i sommar!
Skruvade ihop sängen oxå. Lika bra på en gång men gissar bebben sover med oss ändå i början...men nu finns de en ändå. En vanlig enkel bara. Nu är de bara babyskyddet kvar som de sista viktigaste. Får fixa de när vagnen ska hämtas. Lite blöjor ska väl oxå handlas hem plus lite sockor å lite saker från apoteket.

Idag har de varit p möte på fm. Sen for vi på byggmax å köpte lite virke att laga upphängningen till stallportarna som blåst sönder. Ska fixa de på torsdag. Köpte även vit färg till broräcket å garageportarna om de räcker. Sen körde jag Ligist en sväng....stressad dag! I morgon ska väl Svarten ut iaf å på ons ska de skos om!

Av Jenny M - 3 juni 2015 21:13

Ena stunden regn å nästa sol å så regn igen....less blir man. Går ej att hålla på ute. Var ute å körde Ligist i solen men sen så kom värsta skuren igen. Tur man har regnkläder men man blir så kall....

Fick iaf i jord i mina pallkragar men måste köpa mer ändå i morgon. Trodde de skulle räcka med fyra i varje plus en jäkla massa häst skit...men icke. Fyllt på jord i de som ska vara i växthuset oxå men orkade ej plantera ut de idag. Blev helt slut. Märks att man ej sovit efter nattskiftet. Får sätta ut de i morgon.

I morse var sotaren här å sotade så nu kan vi elda ett år igen. Skönt att de är gjort å att allt såg ok ut. De var även här från fortum å röjde sly i hagen å efter el ledningarna så kusarna fick sig lite gott å tugga på!

Nu ligger jag nyduschad i soffan under filten å har de gött. Somnar säkert snart men de må så vara. Kan jag sova skönt i soffan nån timme vore ju de kanon så man kanske kan vakna pigg i morgon....

Av Jenny M - 2 juni 2015 23:56

Här sitter jag på jobbet med världens största paltkoma känns de som. Var ut å käkade med jobbet i kväll...men man blir som sagt sååå mätt!

Idag har jag kört svarten. De gick väldigt bra. Han kunde tom skritta i vagn å travade i lugn fart. Riktigt mysig tur var de. Vi lunkade på å hadede bra bara. Skönt å kunna köra han nån dag i veckan så han får röra sig riktigt när ej AK har tid å rida han för i ärlighetens namn så blir de ju inge tuffa pass när jag rider. Sitter väl i skallen att man ska ta de lugnt. Visst travar jag men korta bitar å sakta å de funkar ju ej i längden å bara träna han så i flera månader. Då är de en bomb som smäller till slut. Tror han fattat att de är ganska skönt å vara trav pensionär nu. Mötte tom en travare idag men inget sug att vända efter. Kan han ta de så här lugnt när han körs kan man ju göra de iaf två dagar i veckan utan att han skadas av de. Varit lite orolig innan då han blivit så het när man kör han men nu var de som ett normalt ridpass typ.

Igår körde jag Ligist. Ute å joggade bara å de gick oxå bra. På kvällen cyklade jag med hundarna fem km efter skonta. Vände vid förrådet. Jobbigt som fan i backarna men skönt när vi kom hem å nöjda jyckar. Hade dem lösa så de kunde hålla sin fart. Ska träna mer sånt i höst när jag kläckt för de e bra träning efter den där vägen. Faktiskt ingen träningsvärk idag heller. Brukar ju kännas i baken. Gick visserligen i backarna men ändå....

Idag har jag oxå klippt gräset å trimmat så nu är de snyggt. I morgon ska rabatterna rensas å pallkragarna fyllas med jord å gödsel å lite frön. Hann ej idag då jag fick främmande men ingen panik.

Blir nog en ikea resa i helgen. Spjälsäng ska handlas mm. Tror de blir Gävle för en gångs skull.

Sover så jävla dåligt på nätterna. Vaknar flera ggr å sover obekvämt....vet ej hur man ska ligga. Vaknar klarvaken å ont i kroppen...inte nå kissnödig eller så....än....bara härda ut.

Ovido - Quiz & Flashcards