livetpålandet

Direktlänk till inlägg 3 mars 2017

Start å kolla av tänder

Av Jenny M - 3 mars 2017 20:13

Vi var aldrig med i bygdetravet men vi var å kikade. Sen sov Albin borta för första gången hos min mamma så vi kunde gå ut och förlusta oss lite på kvällen. Var på Texas å käkade med några vänner. I onsdags startade Tom på Bergsåker. Han gick i mål som femma så gjorde ett kanon lopp igen. Nu blir de automatiskt vila en vecka pga mkt jobb.

Jag håller på att leta ny sadel åt Ligist då den jag har som passar honom bra inte passar mig. Har en massa andra sadlar oxå men med dem är de tvärtom så nu ska jag på allvar hitta en bra sadel som passar oss båda. Lånade hem en stubben idag som jag ska testa så fort jag kan.

Igår var veterinären ut å kollade tänderna på Ligist och Crille. Ligist var helt ok men inte Crille tyvärr så där blir de lång behandling innan dem är okej.
I helgen är de natt jobb för mig så de blir lugnt på häst fronten. Kanske hinner testa sadeln i morgon. Annars rullar det mesta på som vanligt hemma. Albin är inne i en trotsig period nu. Inget duger. Inte ens att att bli tröstad så det är lite drygt nu med lilla herrn . Å får man inte som man vill blir man jätte arg så ja bestämd är han allt. Vi får hoppas denna period går över snabbt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny M - 14 november 2017 17:38

Ja de rullar på i alldeles för snabb fart! Dagis schemat blev ändrat då han endast får vara "heldag" på dagis om vi har jobb tis,ons eller tors. Är de jobb mån eller fre får han vara där som han brukar så vi har lagt in en till extra dag tis,ons elle...

Av Jenny M - 19 oktober 2017 19:09

Nu har Albin gått på dagis i snart 1 år. Skolade in han i slutet av november i fjol. Han går 1 dag i veckan från kl 14.10 till 16.30 pga våra "konstiga" arbetstider. Är otroligt glad å tacksam att jag jobbar dessa konstiga tider för det gör ju att ja...

Av Jenny M - 9 oktober 2017 19:36

Tror seriöst att det har regnat hela september å inte verkar de vilja bli bättre väder i oktober heller. Jätte bra att det kommer regn men nån dag där emot vill man ha sol. Är otroligt tacksam att vi har haft hästarna hemma i sommar och att de har ha...

Av Jenny M - 22 augusti 2017 20:01

Ja nu är de snart slut på Augusti och sommaren har snart gått. Går lika fort varje år! Hade semester från mitten av juli till förra veckan. Har inte gjort nån resa i sommar utan vi har hållt oss hemma vid. Var till Furuvik över dagen en dag å så har ...

Av Jenny M - 4 juli 2017 15:24

Förra veckan,på torsdag var Jonas iväg till Gävle med Tom för en start. Det var inte Jonas som körde. Det ville sig så väl som en 2a plats för lilla räcern. Sänkte rekordet gjorde han oxå. Super duktig. Aldrig fått en sån fin placering nån gång. Jät...

Ovido - Quiz & Flashcards