livetpålandet

Alla inlägg under april 2017

Av Jenny M - 16 april 2017 17:55

Jag är lite dålig på detta just nu men fullt upp med allt möjligt. Vi fick iaf kycklingar. Två st men en dog så det är bara en nu då men den är de full fart på. Den blir 3 veckor till veckan. Bor med sin mamma i en kaninbur inne i hönshuset men ska nog snart släppa lös den å hoppas på de bästa. Synd det inte blev fler men nästa gång spar jag fler ägg helt enkelt. Ser tyvärr ut att bli en tupp så får se om jag i sånt fall klarar av att ta bort den sen då vi redan har två tuppar alt om nån annan vill ha den.
Vi donar på hemma ute mkt nu. Krattar det som går å hinns med mellan jobb å allt annat. Vi har rivit gamla beteshagen. Kändes lite tråkigt då hästarna har trivts jätte bra där nere men nu blir de ju ännu bättre å ha dem på samma sida som hemma å ny sått. Vi började att sätta upp stolp i den nya hagen men vi visste ju att det inte skulle räcka så hälften är gjort. Har skickat efter mer stolp å ny fräsh tråd så det kommer under veckan så ska iaf slå ner stolpen medans det är mjukt i backen. Haft ut kiropraktorn regelbundet på hästarna. Ligist hade ont i ryggen nu sist så sadeln jag köpte var visst inge bra så jag ger upp å har kontaktat en sadelutprovare som ska komma snart å hjälpa mig hitta en lösning. Han går att rida för han har inte visat att han har ont "så" så jag kör med gamla sadeln så länge för den har han inte visat nå ömhet eller annat med innan. Tom ska starta på torsdag. Gången innan fick han sista pengar iaf så det är ju bra. Tjejerna nöter på med Crille. Går bra där med så det mesta rullar på hemmavid. Albin har verkar landa på dagis för det har gått jätte bra att lämna senaste gångerna. Skönt. Han är inne i en rolig period nu å är ganska lättsam just för stunden iaf haha.

Presentation

Här kommer det att skrivas om vad som händer hemma hos oss på landet med alla djur å nu även en liten bebis på gång =)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards