livetpålandet

Alla inlägg den 30 juni 2016

Av Jenny M - 30 juni 2016 19:39

Tydligen blev förra inlägget lösenordsskyddat fast det inte var tanken. Vet inte hur man får bort det men vi har iaf fått hem en ny häst som vi ska låna ett tag framåt. Jätte fin kille å snäll så vi får träna på å se hur de går.

I förrgår när jag red Svarten var han inge fin alls så det blev ett besök hos veterinären igår. Inflammation i vänster framkota. Behandlad och vila två veckor sen återbesök. Skulle inte vara några problem att rida sen men jag är lite kluven om jag ska ha han kvar eller inte. Känns som det är fullt upp varje dag. Alltid nån häst som ska ut. Stress stress. Kommer aldrig bli en travare av Ligisten så då blir de ju att jag kommer ha han som ridhäst. Skulle det ändå lyckats kan vi variera ändå jag å Jonas. Antingen rider jag Ligist eller den nya å han kör. Snart börjar jag jobba igen på riktigt å det blir vinter å tjejerna kommer troligen inte å rider mer än helgerna. Det var ett jäkla stressmoment förra vintern när man inte kunde rida dem som man gjort förut. Kanske bättre att bara ha två hästar så man hinner göra nå annat oxå. Jag ska fundera riktigt de här två veckorna. Älskar hästen men det ska inte vara ett stress moment varje gång man ska ut. Vissa dagar ska alla tre ut då hinner man inget annat....usch jobbigt beslut jag som tjatat så över denna häst men jag tar aldrig bort Ligist så är det!!

Ovido - Quiz & Flashcards