livetpålandet

Direktlänk till inlägg 2 juli 2014

Körigt!

Av Jenny M - 2 juli 2014 23:28

Fullspäckad vecka! I måndags var de trav på Hagmyren. Jag satt med Annlo i vakten en stund sen var jag prisutdelare i ett lopp, jätte kul, eller inte men man får så lov ibland när man är angagerad i föreningar. Hemma sent den kvällen.Innan de var syster med familj hit å hälsade på. Blev lite turridning på Svarten i hagen. Det skötte han galant. Alltid snäll mot barn han. Men hans matte tyckte kanske inte de var så kul att gå runt runt... I tisdags var Litchie in på återbesök å hon var haltfri. Belastade alla ben lika mkt nu å behövde ingen mer behandling. Fick vaccinering på en gång så hon får vila några dagar till pga de då,men skönt hon är frisk. Vad de blir av de hela nu får vi se.....Min sambo drog iväg på en minisemester senare samma dag med en polare. Kommer hem på lör. Vart de är har jag faktiskt ingen aning om. Nån stans söderut skulle de......de skulle iaf stanna till i stockholm på fre å sova en natt hos hans bror. Jag behöver egentid å han behövde komma hemifrån å göra nå annat pga enormt mkt jobb så då fick de bli denna vecka då han var ledig, så jag passar på å njuter men tyvärr jobbar jag asmycket denna vecka så de blir ju lite struligt med hundarna men tur jag har världens bästa grannar som ställer upp. På lördag ska vi iaf på fest i skogarna. Blir mkt folk i blandade åldrar å live musik. Hoppas de blir skoj för jag behöver det nu! Har skaffat hundvakt så jag behöver ej bry mig om dem förens på söndag å hästarna sköter sig själv. Kommer väl hem på natten men skönt att ej behöva tänka på att hundarna blir själv flera timmar. Idag ( onsdag) tog jag å medisen en tur med hästarna. Super skönt. Jag har börjat fläta Ligist lugg när jag rider han å tycker han blir mindre skvättig då, kan de verkligen vara så? Har då gått väldigt bra alla ggr jag gjort de, han tom springer först utan att hoppa till för alla hemska saker han ser i syne. Hoppas de är så enkelt. Var då en väldig fart på han idag. Svarten var lite lugnare men de var rätt varmt å han är lite känslig för de men vi hade bestämt fm redan å man vet ju inte hur vädret blir nu för tiden då hela juni regnat bort, var iaf jätte fint idag.


Var en sväng till stan sen å handlade lite sen for jag till Annlo å hjälte henne med nyhästen. Först markträning å sen longering. Han var väldigt lättlärd för att vara första gången. Han hade absolut ej blivit longerad förut. Sen fick Annlo hoppa upp på han å så ledde jag dem runt å sen fick hon skritta han runt mig med longeringslinan på å testa lite skänklingar å de gick jätte bra. Lugn å fin häst. Emma hoppade upp en sväng oxå å tog några varv sen slutade vi, inte för mkt första gången. Hoppas att de går bra i fortsättningen oxå för han behöver ridtränas då han är så dålig på att lyfta på hovarna.


Efter de blev de hem å mockade å sen vallade jag hundarna på en tur. Skönt med kvällspromenader när de är skönt väder.

Jag har nyss slappat i soffan en stund å nu ska jag alldeles strax gå å lägga mig. I morgon kommer frissan å ska klippa mig, inte en dag för tidigt!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny M - 14 november 2017 17:38

Ja de rullar på i alldeles för snabb fart! Dagis schemat blev ändrat då han endast får vara "heldag" på dagis om vi har jobb tis,ons eller tors. Är de jobb mån eller fre får han vara där som han brukar så vi har lagt in en till extra dag tis,ons elle...

Av Jenny M - 19 oktober 2017 19:09

Nu har Albin gått på dagis i snart 1 år. Skolade in han i slutet av november i fjol. Han går 1 dag i veckan från kl 14.10 till 16.30 pga våra "konstiga" arbetstider. Är otroligt glad å tacksam att jag jobbar dessa konstiga tider för det gör ju att ja...

Av Jenny M - 9 oktober 2017 19:36

Tror seriöst att det har regnat hela september å inte verkar de vilja bli bättre väder i oktober heller. Jätte bra att det kommer regn men nån dag där emot vill man ha sol. Är otroligt tacksam att vi har haft hästarna hemma i sommar och att de har ha...

Av Jenny M - 22 augusti 2017 20:01

Ja nu är de snart slut på Augusti och sommaren har snart gått. Går lika fort varje år! Hade semester från mitten av juli till förra veckan. Har inte gjort nån resa i sommar utan vi har hållt oss hemma vid. Var till Furuvik över dagen en dag å så har ...

Av Jenny M - 4 juli 2017 15:24

Förra veckan,på torsdag var Jonas iväg till Gävle med Tom för en start. Det var inte Jonas som körde. Det ville sig så väl som en 2a plats för lilla räcern. Sänkte rekordet gjorde han oxå. Super duktig. Aldrig fått en sån fin placering nån gång. Jät...

Ovido - Quiz & Flashcards