livetpålandet

Alla inlägg den 7 januari 2017

Av Jenny M - 7 januari 2017 23:40

Då är vi inne i 2017. Vi var ensamma på nyår iår. Lugnt å skönt å vi spelade bingolotto och åt lite god mat. Är väl inte så jätte speciellt med nyårsafton igentligen. De smällde ganska mycket smällare iår nere på byn som hördes mkt men hästarna höll sig lugna båda ute å sen när de fick komma in.
Sen började vi trav året med en åttondeplats på Bergsåker den 3 Jan. Så vi fick sista pengar. Tom var duktig kille å fick ett snällt lopp med krafterna kvar så vi får hoppas det går åt rätt håll.

Inspirationen för min del gällande ridningen har varit så då där. Helt klart pga väder å bara att kunna skritta. Ligist har varit ett monster att rida skulle man kunna säga. Varit väldigt jobbig med mkt energi så lusten har som sagt inte funnits för att komma iväg ut men han har varit ut regelbundet ändå. Häromdagen kom det äntligen rätt mkt snö så äntligen började man se fram emot att kunna rida riktigt igen men nej då fick vi en himla massa minusgrader istället så nu har han vilat en vecka istället. Blir ingen träning förens på onsdag tidigast heller då Jonas har styggvecka nu. Jag jobbar nätter i helgen å Jonas är bortrest med sin brukare över natten så svärmor är med Albin å hundarna medans jag sover å jobbar. Nästa vecka jobbar jag ett pass bara sen är jag långledig. Ska bli skönt. Får hoppas snön får vara kvar ett tag. Det får gärna komma mer.....

Ovido - Quiz & Flashcards