livetpålandet

Alla inlägg den 2 juni 2013

Av Jenny M - 2 juni 2013 00:28

Men idag har de åskat. Hatar vanligtvis det men inte idag. Det har ju varit så kvavt ute flera dagar så jag har efterlyst det å idag blev de...när jag låg å sov...eller försökte sova. Har sovit dåligt pga det men de var de nästan värt. Nu gick de ju att vara ute utan att dör av värmeslag. Hämtade upp brorsan i morse efter jobbet. Han skulle göra J sällskap. Sen klippte grabbarna gräset å donade. Jag tog enridtur med den mest envisaste hästen ever. Litchie heter hon. Fick för sig att ej gå framåt ibland. Bara tvärstannade. Hade med mig piskan men de hjälpe knappt. Ville ej piska på henne för mkt från början utifall hon skulle bli sur å elak men icke....det som till slut hjälpte var att backa henne åt de hållet man skulle å sen prova att vända henne efter ett tag....sen var de vara att smacka på henne under skritten...envisa sak! Jag travade iaf med henne å de gick suuuuper bra. Så lugnt å fint trav. Kunde tom ha lösa tyglar. Kanske ej går så bra nästa gång men de visar sig. Otroligt snäll är hon...bara riden ca åtta ggr. Var väldigt säker på "fötterna" inne i skogen idag så de kändes lika tryggt som med de andra hästarna så nu ska hon ridas en gång i veckan . Får se hur de går nästa vecka ;-) Tror de är lite brunst inblandad oxå nu för Jubel var gör brunstig såg jag :-/ Hon ska få komma ut i morgon. Ja nä men bror stannade hela dagen så de blev grillat till middag villet vi hade tänkt göra vilket fall som helst...gott är det. Kvälls promenad med hundarna i vanlig ordning...man har varit duktig nu igen i några dagar. Skönt med morgon eller kvälls promenader tycker jag. Ja å nu är jag ju på jobbet då. Natt tre av fyra vilket innebär att de e sista i morgon :-D Går ganska bra ändå nu när de är ljus typ hela nätterna. Kollar på film på trean å reklamen är slut nu så ska väl fortsätta kolla!!

Ovido - Quiz & Flashcards