livetpålandet

Alla inlägg den 4 juni 2013

Av Jenny M - 4 juni 2013 16:32

Igår var de dax för kval för vår lilla häst. Jonas den fjanten har gått å varit nervös över ett dygn innan...finns väl inget att vara nervig lver. Går de ej bra dår man testa en annan gång. Har knappt gått att prata med han...ja men vilket fall som helst gick de ju kanon. Började si så där när ena rycktussen ej ville vara kvar i örat så jag tänkte att nu kommer hon springa å störa sig över den men det gick bra. Kaj drog ur den ena vid 700 kvar. Ledning tog hon oxå för första gången å höll den till slutet då hon klev tvåa men de spelar ju ingen roll. Kaj ville ej piska på henne oxå utifall hon skulle galoppera då....dumt vid kvak de. Bra för henne qtt få ligga i tätet en gång. 21, 7 sprang hon på å 23 var tiden som hon måsta klara så de var ju helt okej. Inte speciellt trött var hon heller sen. Trötta var däremot jag å Jonas när vi kom hem. Till råga på allt kom morfar med ett vedlass oxå som grädden på moset ;-) Ett till lass blir de. Somnade rätt tidigt igår å sov länge idag. Super skönt var det. Efter frullen tog jag en sväng med Svarten i skogen. Enormt pigg häst ! Han börjar bli sig själv vilket är kanon så klart. Helst skulle han behöva springa av sig men nej...nu ska han tränas lugnt å travas ikortare pass. Sa jag att hans ägare hälsat på å sa att jag ska få köpa han? Kanon ! Får se vad priset blir bara. Känns skönt om han får bli min på pappret oxå. Älskade häst. Regnar ute idag. Känns helt okej.

Ovido - Quiz & Flashcards