livetpålandet

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2014

Kurs

Av Jenny M - 8 oktober 2014 19:25

I helgen var de jobb som gällde så de blev vila för hästarna. Jonas körde dock Ligist i lördags. I måndags var vi in på banan med han. Jag lastade å åkte in själv då Jonas jobbade, men de gick bra, tungt med luckan bara! En duktig kille som jobbar hos en av tränarna fick köra han på banan å tiden hade blivit lite bättre så de går framåt!Träna å träna som gäller.....Till våren kanske han är kvalklar?


Sen var jag ut med Svarten, började så där då jag ramlade av :P Skulle trava lite lugnt i skogen en bit bara så han fick komma igång å lyfta på benen så jag red på slappa tyglar då en fågel skrämde han så han tvärnitade å jag var inte beredd på de å for över huvudet på han....men jag släppte ej tyglarna å han stod still så de var bara att kliva upp igen, det gick bra men jag kände lite i nacken dagen efter....jaja...så kan de gå!! Sen var  de iaf några klättervändor som gällde. Tyckte han var piggare än gången innan! 45 min blev de iaf bara i skogen!


Just de, innan vi for på banan var vi å hämtade en massa vatten oxå i stan då var brunn har sinat nu!!Men de var ju väntat efter denna torra sommar.....Som tur var började de ju att regna på mån em så idag ons var de lite vatten i brunnen igen men inte fulla så vi fortsätter hämta vatten till hästarna så länge de ej blir en massa minus så de fryser! Hoppas på ännu med vatten så klart så marken blir mättad å grundvatten nivån stiger rejält! Ända gången jag verkligen vill ha regn!


Tis, ons å tors denna vecka är de kurs med jobbet som gäller. Kurs om dövblindhet i Söderhamn. Intressant men man blir trött i skallen å långa dagar! Så Svarten får vila helt tills på fre men Jonas ska köra Ligist på torsdag. Var iaf hemma kl 17 idag ons så jag hann pussa på dem i ljuset iaf men ingen ide´ att sadla på å sticka ut. Kan ju rida på ridbanan men ähh, han får vila :-)


Jonas är på hockey så jag får tv:n för mig själv ett tag så jag ska kolla på bönderna å mysa med en brasa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny M - 14 november 2017 17:38

Ja de rullar på i alldeles för snabb fart! Dagis schemat blev ändrat då han endast får vara "heldag" på dagis om vi har jobb tis,ons eller tors. Är de jobb mån eller fre får han vara där som han brukar så vi har lagt in en till extra dag tis,ons elle...

Av Jenny M - 19 oktober 2017 19:09

Nu har Albin gått på dagis i snart 1 år. Skolade in han i slutet av november i fjol. Han går 1 dag i veckan från kl 14.10 till 16.30 pga våra "konstiga" arbetstider. Är otroligt glad å tacksam att jag jobbar dessa konstiga tider för det gör ju att ja...

Av Jenny M - 9 oktober 2017 19:36

Tror seriöst att det har regnat hela september å inte verkar de vilja bli bättre väder i oktober heller. Jätte bra att det kommer regn men nån dag där emot vill man ha sol. Är otroligt tacksam att vi har haft hästarna hemma i sommar och att de har ha...

Av Jenny M - 22 augusti 2017 20:01

Ja nu är de snart slut på Augusti och sommaren har snart gått. Går lika fort varje år! Hade semester från mitten av juli till förra veckan. Har inte gjort nån resa i sommar utan vi har hållt oss hemma vid. Var till Furuvik över dagen en dag å så har ...

Av Jenny M - 4 juli 2017 15:24

Förra veckan,på torsdag var Jonas iväg till Gävle med Tom för en start. Det var inte Jonas som körde. Det ville sig så väl som en 2a plats för lilla räcern. Sänkte rekordet gjorde han oxå. Super duktig. Aldrig fått en sån fin placering nån gång. Jät...

Ovido - Quiz & Flashcards