livetpålandet

Alla inlägg den 6 november 2014

Av Jenny M - 6 november 2014 12:15

Igår var de en kaotisk dag!! Började med en ridtur på morgonen. Frida kom å red med mig å hon fick rida Ligist. Gick bra förutom att Svarten hade en tappsko så vi tog en väldigt lugn tur bara. Hon hade ju kommit hit redan när jag upptäckte den.....Jonas körde Heffa,det hade oxå gått bra! Annlo kom å käkade frulle med oss sen,mysigt!


I tisdags när jag bytte däck fick jag sen punka på ett av vinterdäcken så vi for in å fixade till de,gick tyvärr ej att laga så de blev ett helt nytt däck,billigt å bra,suck! Utgifter å mera utgifter....


Sen for vi å hämtade en höbal till hagen. När vi sen skulle rulla in den skulle jag fösa fort hästarna från ingången,då sparkade Heffa mig rätt på sidan av låret,har aldrig känt en sån smärta! Att ta bort tandstenen i måndags var en fis i rymden i jämförelse. Skulle ha jobbet em så ringde chefen å sa att jag inte kunde jobba. Kände att jag ville in på akuten utifall nåt var av,kunde just då ej gå på benet så vi for in. Ett helvete att ta sig in i bilen då de ej gick att böja på benet. Fick några tabletter där så smärtan lugnade ner sig. Rejält svullen men läkaren konstaterade att de ej var av men jag fick gör ett ultraljud å de vart en blödning i benet. Sex timmar blev vi där inne.......har jag otur kan de hålla i sig i flera veckor så de är slut ridit på ett tag nu då eftersom det ej går att böja benet. Smörjde med Arnika igår kväll å i morse så hoppas de ger med sig snabbt. Sovit som en kratta i natt då de ej går att ligga på sidan på de benet å när jag ska ligga på andra sidan måste jag lyfta benet manuellt då jag ej har nån kraft att lyfta de uppåt. Jonas fick hjälpa mig med byxor å strumpor :P Tur han är van haha. Fördelen med att ej kunna rida är att jag har mer tid att städa hemma ;) Ska iaf jobba i natt å hoppas de ger med sig lite tills på mån då jag har em pass. Tanken är oxå att vi ska in på banan med Heffa å Ligist i morgon så jag hoppas jag tar mig i sulkyn iaf så jag kan köra Ligist själv då tanken är att Heffa ska sporra han lite. Men man ska ej klaga, tänkt om de vore v eller om han träffat mig nån annanstans...tur man har mkt fett i låret som skyddar :P


Ovido - Quiz & Flashcards