livetpålandet

Alla inlägg den 29 november 2014

Av Jenny M - 29 november 2014 08:30

Ja de blev ingen träning med Ligist i onsdags,i stället körde jag Arne,som jag hjälpte till att träna lite i våras,nu är de igång igen. Pigg häst var de. Red istället Ligist en sväng i skogen på torsdagen,en mysigtur på en timme i solen. Bestämde mig för att köpa sadeln till Svarten iaf så hoppas Svarten kan ha den sen nu då. Är lite konstigt att bara ha en häst att träna här hemma nu men samtidigt skönt,man slippetr stressa med allt nu när de blir mörkt tidigt. Varit duktig å promenerat mkt i stället. I fredags körde jag Ligist tillsammans med Jonas å Heffa. Han var så jävla het. Jag fick bromsa han flera ggr för jag orkar knappt hålla han när han ska ikapp dem ändå har jag ett hyffsat bett men får nog skaffa ett cresendo kanske åt han. Ligist svettig som vanligt när vi kom hem så han fick stå å torka en stund som vanligt. Så denna vecka har de ej blivit så mkt träning med mina egna kusar. Nu jobbar jag hela helgen så han får vila tills på måndag,då blir de ridning. Nu är de iaf minusgrader ute, bra för leran i hagen men nackdelen att de blir gropigt å stenhårt att träna på å de ska ej bli snö förens i januari säger de,kul julstämmning. Plockade fram ljusstakar i fredags iaf så de är bara att tända dem på sön. Stjärnorna i vrummet å hallen uppe tände jag redan. Köpte två nya på Ica. Nä nu är de dax för helgens andra pass på jobbet.

Ovido - Quiz & Flashcards