livetpålandet

Alla inlägg den 15 november 2014

Av Jenny M - 15 november 2014 23:03

Å den kommer till största del tillbringas på jobbet. Nattpass i helgen. Igår var alltså Svarten ut en sväng. Vi tog milsturen runt. Övrr en månad sen sist så de var lika mysigt för både han å mig. Mjuk å fin i skritten men stel i travet till en början. Inge sulor denna gång då hovis ville att han skulle vara utan för att se om hoven blir bättre,en ömfotad häst i stället...men de kommer väl snö snart så då blir de bättre. Bara vi kom på sandvägen sen blev han mjukare att rida men han har ju stått alldeles för länge å då blir han stel men de blir så då man är borta på kurs flera dagar å de hinner bli mörkt. Inge sug alls att rida i mörkret med pannlampa i skogen, en annan sak när man är på väg hem men inte en hel tur. Svarten är dessutom lite mörkrädd. Han fick en lång stretchning efteråt å massage i bakpartiet. Hade träningsväek igår kväll sen torsdagens galopptur...härligt! Hittade lite svamp när jag red igår oxå så tog hundarna sen å gick å plockade den.

Idag har jag sovit å sen blev de en promenad med hundarna innan de hann mörkna. Man behöver få se ljus en stund varje dag. Skönt fast de duggade lite.For till stan å käkade mat med J när han jobbade Sen mest slappat innan de var dax att jobba. I morgon kommer AK så då blir de en svöng med grabbarna. Köpte en flaska glögg som jag myser med ikväll i min ensamhet på jobbet.

Ovido - Quiz & Flashcards