livetpålandet

Alla inlägg den 20 maj 2015

Av Jenny M - 20 maj 2015 13:42

Igår var de då föreläsning om hoven å dess sjukdomar. Intressant å lärorikt. Vi käkade oxå smörgåstårta! Alla fick sitt kursbevis att vi fått utbildningen. Vi var oxå å hämtade två kubiktankar som vi ska ha som föderhäckar till hästarna på betet. Vi provade dock en hemma å de blev bra. Öppnade oxå upp hagen lite mer så de blev fullt ös där. I veckan jobbar jag två pass bara men ett är ett långt,sen ledig i helgen. Förra söndagen var vi på kosläpp i Hög. Mysigt men kallt.

Jag fick låna en pulsmätare igår som jag ska testa på Ligist idag så jag ser vad han ligger på när jag kör. Han har iaf låg puls efter träning. Sen ska vi även kolla inne på banan nästa vecka. AK red Svarten igår. Han hade tappat den andra framskon i förrgår men jag fick dit den så hon kunde ut med han. De hade tom galopperat. Han är pigg å glad kille nu som mer än gärna vill ut när man hämtar honom. Hoppas värmen kommer snart,lite less på kallvädret!

Ovido - Quiz & Flashcards