livetpålandet

Alla inlägg den 3 september 2016

Av Jenny M - 3 september 2016 21:39

Zita är sjuk. Jag trodde hon hade nåt i halsen men det blev aldrig bra så det blev ett besök hos veterinären ochen penicillin behandling i tio dagar. Tyckte hon blev sämre direkt när jag började med dem m2n idag har det varit lindrigt med hostan. Är hon ej bra på mån skulle jag höra av mig. Så det har blivit promenader med Chicca bara då zita ska vila. Idag plågade jag mig på en tur i skogen igen med Albin i bärstolen. Svettigt men bra träning. Snorat klart nu så nu får man ta tag i allt igen.

Idag fick jag ridhjälp av Malin som red på ridbanan. Hon galopperade runt runt på en nöjd Ligist. Skulle hoppa lite från början men Ligist bara jävlades med henne å stannade vid varje hopp . Han är lite finurlig den där hästen. Inge dumt utan bara saktade ner å gick över haha. Sen vågade hon sig på att galoppera så då fortsatte hon med det. Duktig tjej fast hon inte rider så mkt. Ligist var jätte fin. Stor galopp. I morgon kommer Ak så jag får vänta tills på tisdag och rida.

Igår var vi å kikade på en traktor. Jonas blev sugen men inte jag. Kändes inge bra så det blir inget. I morgon ska vi kika på en annan i Bollnäs. Hoppas den är bättre. Vi måste ha en å skotta snö med. Grannen börjar bli gammal å hålla på å skönt att inte vara beroende av andra hela tiden. Sen är de ju bra med en när han har hästar oxå!

Jag hade Tänkt trimma lite gräs ikväll men det spöregnar så jag har kokat äppelmos i stället så nu är de ännu mer i frysen.

Ovido - Quiz & Flashcards