livetpålandet

Direktlänk till inlägg 28 juni 2013

Provlopp

Av Jenny M - 28 juni 2013 02:10

Var in på provlopp igår! Det gick kanon. Jonas kusin som körde. skönt att de ej gick åt skogen. Nu laddar vi för start på måndag i Bollnäs. Idag tog jag en tur med Svarten. Lika svettigt som att gå på gym. Vet ej vad de är med han nu. Enormt pigg å irriterad på alla flygfän. Han ruskar sig. Kliar huvudet mot benen. Nafsar i sidan. Kickar. Bockar....väldigt irriterad som sagt på allt som flyger. Inget jag sprutar på han hjälper heller. Ändå regnade de idag men de blev bättre på vägen hem....han fick trava i sand idag. Bra för han det. Fina killen. På lördag ska jag köra han så han får springa riktigt. Orkar ej låta han springa av sig när jag rider. Han blir sååå stark men ska byta bett på han även om de ej är de optimala men de brukar hjälpa. Kan man byta tillbaka sen. Man slipper den eviga dragkampen iaf för inget hjälper...tro mig. I morgon ska jag rida gammeltanten. Då blir de en mystur. Skönt de! Idag har de regnat i stort sett hela dagen....helt okej. Bakade en hallonkaka. Ska igentligen vara röda vinbär men hade inge i frysen så de fick bli hallon. Jätte gott. Hade tänkt baka bullar nu på jobbet men glömde pärlsockret, typiskt. Men jobbar ju några till nätter så de får bli i morgon, om jag ej glömmer nåt annat hemma. Idag hittade jag en överraskning i hönornas rede också när jag gjorde rent. Ett liiitet liiitet ägg. Vad glad jag blev. Fattade inte riktigt vad de var först. Hade lixom inte riktigt trott att vi skulle få några ägg än men tydligen å tydligen funkar de bra utan värpfoder, även om de nu fått de from igår kväll då jag handlade de igår. Gett dom krossad korn plus havre förut. Å gräs å massa annat som växer ute. Å så lite matrester och snäckskal. Bra att ge hönorna ogräsrenset. Har man en bra anledning att rensa ogräs! För övrigt ska de fortsätta få havren ock korn ändå då de älskar det. Tittade nyss på en bra film: Små citroner gula. Rolig å lite romantisk så där. Nu är kl 02.21...undra vad man ska göra resten av natten då? Hittar nog på nåt. Nä nu brunner datorn upp i knät snart!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny M - 14 november 2017 17:38

Ja de rullar på i alldeles för snabb fart! Dagis schemat blev ändrat då han endast får vara "heldag" på dagis om vi har jobb tis,ons eller tors. Är de jobb mån eller fre får han vara där som han brukar så vi har lagt in en till extra dag tis,ons elle...

Av Jenny M - 19 oktober 2017 19:09

Nu har Albin gått på dagis i snart 1 år. Skolade in han i slutet av november i fjol. Han går 1 dag i veckan från kl 14.10 till 16.30 pga våra "konstiga" arbetstider. Är otroligt glad å tacksam att jag jobbar dessa konstiga tider för det gör ju att ja...

Av Jenny M - 9 oktober 2017 19:36

Tror seriöst att det har regnat hela september å inte verkar de vilja bli bättre väder i oktober heller. Jätte bra att det kommer regn men nån dag där emot vill man ha sol. Är otroligt tacksam att vi har haft hästarna hemma i sommar och att de har ha...

Av Jenny M - 22 augusti 2017 20:01

Ja nu är de snart slut på Augusti och sommaren har snart gått. Går lika fort varje år! Hade semester från mitten av juli till förra veckan. Har inte gjort nån resa i sommar utan vi har hållt oss hemma vid. Var till Furuvik över dagen en dag å så har ...

Av Jenny M - 4 juli 2017 15:24

Förra veckan,på torsdag var Jonas iväg till Gävle med Tom för en start. Det var inte Jonas som körde. Det ville sig så väl som en 2a plats för lilla räcern. Sänkte rekordet gjorde han oxå. Super duktig. Aldrig fått en sån fin placering nån gång. Jät...

Ovido - Quiz & Flashcards