livetpålandet

Alla inlägg den 8 maj 2013

Av Jenny M - 8 maj 2013 23:02

Jaha då var man på jobbet igen...natt ett av två, de brukar gå bra. Idag har de blivit lite ridning igen. Lite dressyr med J. Försöker träna galopp...fick in ett litet språng men sen testade jag ej nå mer. Känns som hon ej är tillräckligt musklad än pga dålig träning i vinter men hon var snäll å lugn :-) Longerade herrn men han känns ej nå bra i travet än så de blir till att fortsätta skritta...inte hela världen för mig...värre för han men han kommer nog visa när han vill springa igen....har duschat av lortdjuren oxå idag...varmt ute så passade på. Var till stora staden och handlade så nu slipper jag de på nån dag igen. Har lånat grannens jordfräs. Tänkte fräsa upp grönsaks landet. Ifjol handgrävde jag å vände på de. Ej så kul. I vilken fall så startade den ej...hmm...när vi hämtade den dan innan sa han att han servat den så den skulle starta...kunde ej testa där då de var slut på soppa. Vi tankade i den idag men den vill ej starta. Typiskt. Å han som ville sälja den till mig....nja....ska testa å byta tändstift iaf då de ej kom nån gnista men när jag tänkte köpa idag visste jag ej vad de skulle vara så får skruva bort den gamla å ta med. Hoppas vi får igång den men köper den gör jag nog ej vilket fall som helst. De var den dagen se. Ja en promenad med hundarna hann jag oxå med innan jobbet så nu ligger de på golvet å sover. Jag ska ta å gå till bilen å hämta en kastrull å en skopa med kornkross. Kokar gröt morgon å kväll åt ena hästen så passar på att koka hennes frukost nu så den hinner svalna. Hann ej ioka den hemma innan jag for. Ett himla bestyr med de där men men...vad gör man ej för djuren?

Ovido - Quiz & Flashcards