livetpålandet

Alla inlägg den 10 maj 2013

Av Jenny M - 10 maj 2013 22:48

Idag blev de inge sova efter jobbet. Skulle skjutsa nå grejer på auktion som J ska försöka sälja så gkorde de sen blev de lite fika i Harmånger. Var å små handlade å efter de stack jag iväg på tur med Svarten. Gick bara bra. Mötte folk i skogen. Fler än jag verkar uppskatta att de tinat. En gubbe sa : sist vi mötte dig var de snö kvar å de var förra veckan...gått fort sen, skönt! Kom hem å gjorde i ordning Jubel å samma tur med henne. Mötte en joggare då :-) Brukar aldrig möta folk i skogen annars...När jag kom hem hade J fräst upp landet åt mig med jordfräsen vi lånade. Bytte tändstift på den. Blev bra men de var tungt sa J. Sen skulle jag testa att frästa upp ena rabatten jag donat med i snart två år. Ifjol hade jag ej nån lust pga flera anledningar men i år så! Å ja tungt var de....herre gud! Kommer ej köpa jordfräsen iaf...otymplig å svårstartad...men de blev bra efter några vändor. Möblerade om lite med blommorna så nu blir de fint där i sommar när de växer. Ska ev gräva ner nå mer i helgen. Bara landet kvar som ska krattas å gödslas. Blev grillat till middag...gött! Nu slappas de å njuts i soffan...skönt!

Ovido - Quiz & Flashcards