livetpålandet

Direktlänk till inlägg 13 november 2014

Återställd

Av Jenny M - 13 november 2014 15:46

Har inte blivit nå skrivit sen akuten. Mest för att de ej hänt nåt då jag ej kunmat föra så mkt. Jobbade iaf natt på torsdagen där efter å de gick hyffsat. Sen var jag ledig hela helgen. Körde snabbjobb med Ligist å Heffa på fre på myren. Jonas fick hjälpa mig i å ur så gick de bra sen då man ändå sitter med raka ben i vagnen. Jonas körde privlopp på lör å är antagligen klar nu. Blev sen bjuden på middag på lör hos Jonas mormor å morfar. Gott å trevligt. Hade sen främmande på kvällen av en kompis till Jonas så vi spelade lite kort tills mitt i natta. På sön var de farsdagsfirande å jag red faktiskt en sväng på Svarten. Skrittade bara. Kunde då böja benet men de var lite klent med muskler så tog de lugnt. Skönt å komma ut iaf. Hästarna skoddes oxå på morgonen så nu kan de komma snö. På mån var de dax för Ligist å Heffa igen. Ridning för min del då. Intervaller i sanden blev de. De gick bra. Vad Jonas gjorde vet jag ej då jag red mina intervaller själv. Tis å ons var de kursdax igen i söderhamn med jobbet så kusarna vilade då. I morse for jag å lämnade Sture hos vet för att ta bort kulorna då ham börjat skvätta lite här å var så undertiden han var där tränade vi Heffa å Ligist igen. Mlt galopp blev de idag å fyra intervaller. Galopperna gick bra. Han rusar iväg först å tar tag i bettet å blir så het men säger man åt han så slappnar han av å får till en mjuk å fin galopp. Både vänster å höger blev de idag så de är ju bra. Jag har säkert träningsvärk i morgon. Svettiga hästar fick sen stå inne å torka å jag for å hämtade en katt som var tröttis. Hämtade sen en höbal å en halmbal till vindskyddet så nu kan de simma i halm där. Mysigt blev de. Hoppas de räcker ett tag. Vilade lite på soffan sen innan de var dax att åka på jobbet å strax börjar skiftet....slutar i kväll. I morgon ska Svarten ut. Vilat flera dagar han nu!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny M - 14 november 2017 17:38

Ja de rullar på i alldeles för snabb fart! Dagis schemat blev ändrat då han endast får vara "heldag" på dagis om vi har jobb tis,ons eller tors. Är de jobb mån eller fre får han vara där som han brukar så vi har lagt in en till extra dag tis,ons elle...

Av Jenny M - 19 oktober 2017 19:09

Nu har Albin gått på dagis i snart 1 år. Skolade in han i slutet av november i fjol. Han går 1 dag i veckan från kl 14.10 till 16.30 pga våra "konstiga" arbetstider. Är otroligt glad å tacksam att jag jobbar dessa konstiga tider för det gör ju att ja...

Av Jenny M - 9 oktober 2017 19:36

Tror seriöst att det har regnat hela september å inte verkar de vilja bli bättre väder i oktober heller. Jätte bra att det kommer regn men nån dag där emot vill man ha sol. Är otroligt tacksam att vi har haft hästarna hemma i sommar och att de har ha...

Av Jenny M - 22 augusti 2017 20:01

Ja nu är de snart slut på Augusti och sommaren har snart gått. Går lika fort varje år! Hade semester från mitten av juli till förra veckan. Har inte gjort nån resa i sommar utan vi har hållt oss hemma vid. Var till Furuvik över dagen en dag å så har ...

Av Jenny M - 4 juli 2017 15:24

Förra veckan,på torsdag var Jonas iväg till Gävle med Tom för en start. Det var inte Jonas som körde. Det ville sig så väl som en 2a plats för lilla räcern. Sänkte rekordet gjorde han oxå. Super duktig. Aldrig fått en sån fin placering nån gång. Jät...

Ovido - Quiz & Flashcards