livetpålandet

Alla inlägg den 18 oktober 2015

Av Jenny M - 18 oktober 2015 14:33

Lillen växer å frodas. Vägde 4580 i onsdags när vi var på bvc så ön finns de mat i tuttarna. Hon sa att vi kunde ge en skvätt ersättning på kvällen om vi ville när han inte blir nöjd så det har vi gjort, mat finns de men mjölken är tunnare på kvällen så därför kan vissa barn tycka att de inte blir nöjda. Vissa kvällar går de bra med bara tutten. Han har börjat bajsa var annandag ca,ibland var tredje. Då kommer det ett monster lass i stället, som häromdan på pappa å i natt i sängen. Vet inte vad som är bäst igentligen, byta varje gång han ätit eller som nu. Lite gnälligt på kvällarna. Magont gissar vi på. Bara jag som duger. Sova på axeln är det bästa. Häromkvällen somnade han dock en timme i vagnen inne i badrummet med fläkten på så jag hann duscha å natta hästar. Svårt när man är hemma själv. Klä på han när man måste ut på kvällen eftersom han är vaken. Ska köpa fisventil å använda på kvällen. Dagarna är han oftast nöjd förutom igår när jag var ute å red med Annakarin . Då hade han gnällt hela tiden fast jag var ute lite över en timme bara.Inget som dög inte ens mat( han tuttade innan jag gick ut oxå så). Men när mamma kom hem blev han tyst. Sen satt han fast i mig resten av kvällen.

Idag har vi varit till Sundsvall. Ammat offentligt första gången, gick ju de å fast inte känns de bekvämt men vad ska man göra. Gick för övrigt bra att ha han med sig. Lite sur inne på Ikea men lika bra han vänjer sig haha. Köpte en barnvakt där. Bra pris om man är medlem så den ska tydligen vara bra. Skönt om han kan sova ute i vagnen själv å man kan höra han inne. Sen köpte vi grejer på biltema till stallet. Måste fixa inför återbesöket av hästhälsan. Elkablar som ska gömmas i stall å lösdrift. På väg hem nu. Ryktas att mormorn skulle komma en sväng oxå. Bästa medryttaren har varit å ridit Svarten oxå idag,kanon! Dock hinner hon ej rida på veckorna nu när de blir mörkt tidigt. Synd de när jag ej kan komma ut nå ofta. Man kanske skulle haft en till medryttare.....jag vet inte. Får se hur man ska göra!

Ovido - Quiz & Flashcards