livetpålandet

Alla inlägg den 21 oktober 2015

Av Jenny M - 21 oktober 2015 16:20

Vi har planerat ett tag att göra en riktigt hältutredning på ligist eftersom vi ej kommer så mkt framåt sen travar han dåligt ibland så jag ringde veterinären igår morse och fick en tid samma dag faktiskt så efter att vi varit på bvc med Albin, som för övrigt gick bra som vanligt, lastade vi och for in till hagmyren. B böjde och vi fick springa, sen fick Jonas sela på och köra lite på stallbacken och banan. B kunde se att det var en liten störelse på vänster bakknä, ytterst lite,men han trodde mer att ligist s problem ligger i att han har dålig koordination. Sprutade iaf båda bakknäna och så får han vila två veckor så får vi se sen annars ska vi in igen. Kändes ändå skönt att höra att han inte var halt så mkt. Det där syntes knappt. Då har man ju iaf ej tränat sönder honom. Jätte snäll å spruta var han oxå. Min lilla goding.

Mitt i allt fick jag sms från Mio att vår soffa som vi beställt hade kommit oxå så den fick vi hem igår kväll. Blev super bra. Den andra ska säljas. Duger åt nån. Albin verkar gilla den nya iaf. Sovit i den.

Idag har jag ridit en sväng. Vågade mig på att trava idag en bit. Gick jättebra. Kul. Känner mig väldigt avslappnad när jag rider nu. Kanske för att jag uppskattar det mer på nå vis nu när man ej kan ut när man vill. Albin passade på att bajsa ner pappan under tiden. Inge grin idag. Skönt det. Nyss har han suttit i babysittern när jag dammsugit, det gick ju bra. Nu ska vi åka å posta brev å handla.

Ovido - Quiz & Flashcards