livetpålandet

Alla inlägg den 8 november 2015

Av Jenny M - 8 november 2015 22:48

Ja sist jag skrev låg jag som nu i sängen. Den natten slutade med en stortsett vaken natt då mini bestämde sig för att inte sova....Hoppas inte det betyder otur att jag skriver här medan jag ligger i sängen å ammar samtidigt för de gör vi nu. Igår natt sov han dock bra. Slut på helg är det. Igår red jag svarten en sväng. Var dock jägare i skogen så de blev en kortare tur än jag tänkte, men han kändes pigg iaf. Jonas körde sen Ligist. Det hade gått bra. Idag har Jonas kört Heffa å Annakarin har ridit Svarten tillsammans med han. De tränade lite intervaller å som vanligt så stack svarten ifrån dem haha. Gammel hästen. Bra han får raca av sig lite ibland annat än när han körs oxå. Han tycker ju de är så kul. Jag ska väl ta nån sån tur jag oxå längre fram när jag orkar trava längre sträckor. Känner när jag går att kondisen blivit mkt bättre så de går framåt. Ska inte stressa med ridningen så jag får komplikationer sen med nåt,de kommer när de kommer även om jag längtar efter lite galopp intervaller. Jag ä,hundarna å Albin var förbi mitt jobb en sväng i dag å lämnade min nyckel då vikarien behövde den. Kändes kul å komma dit en sväng. De känns att man trivs på sitt jobb.

Sen var vi förbi mamma en sväng innan vi var å kollade till pappas hus igen. Snart så är det tillträde för nya ägaren. Både skönt å ledsamt. Första gången för övrigt idag som jag ej firade farsdag med min pappa. Känns konstigt att han är borta. Många ggr jag vill ringa å berätta en massa saker,som hänt å konstiga personer man träffat som man vet han skulle ha garvat åt. Saknar han mkt å tänker på han flera ggr varje dag. Sörjer att han ej hann träffa Albin.

I morgon ska ligist ut igen. Svarten får vila. Har inget annat speciellt planerat i morgon,blir troligen bara hemma. Ja nu får vi strax se då om mini snart tänker sova för natten. Jag har iaf mysigt sällskap annars här i form av en vit kurrande katt bakom ryggen.

Ovido - Quiz & Flashcards