livetpålandet

Alla inlägg den 19 november 2015

Av Jenny M - 19 november 2015 22:38

Nu är lillplutten två månader. Tiden rusar iväg. Var på bvc i tisdags å nu väger han 5800 g å är 61 cm lång. Stora killen. Jag har varit iväg på föräldra träff två ggr. Sist var vi bara tre st å massa strul så det var inget att hänga i julgran då. Kanske blir bättre. Känner iaf en av mammorna. Hon är vetrinär så har haft henne några ggr och så bor de en bit bortanför oss så de är ju lite skoj. Annars var de nya ansikten bara. Tror jag å grannen är äldst. Får se om man fortsätter eller ej. Kan vara bra för Albin om inte annat att träffa lite andra bebisar. Nästa bvc besök blir när han ska vaccineras. Vad har hänt annars då? Ja nånting var in i hönsgården å tog två hönor. Räv eller nåt gissar vi på. Gnagt sönder gallret å tagit sig in. Stackars pullorna. När man hade dem instängd å allt. Blir mindre ägg med andra ord. Blir nog ett gäng nya hönor till våren men de andra blir väl kvar ändå.

Hästarna tränas så gott de går. Det är lite halt vissa dagar då vi ej har brodd än så då får de vila. Blir vinterskor till veckan när hovis har tid. Det är lite hårt oxå nu så de blir mest skritt.Heffa ska starta på lör på Bergsåker. Jonas kör igen. Blir tidig morgon då loppet går strax efter elva på fm. Jag å Albin som är morgon trötta.

Idag har jag bla fixat lite i vindskyddet med elen som vi ska fixa till bättre. Heffa gjorde mig sällskap hela tiden. Rolig häst det där. Å Sture gjorde ej koja i halmen å busade lite sen med Heffa. Rolig dessa djur. Nu har jag å lillen nyss lagt oss. I morgon är en ny dag.
Livet i tussmoren rullar på.

Ovido - Quiz & Flashcards