livetpålandet

Alla inlägg den 18 maj 2016

Av Jenny M - 18 maj 2016 22:06

Igår tog vi en lång promenad ner till Hallboviken med KA och hundar och barn. Inte så långt att gå dit men världens jobbigaste backe hem typ. Jag måste ha Sverige sämsta kondis eller tyngsta vagn! Hundarna var nöjd att få bada lite iaf och det var lagomt promenad väder. På kvällen körde jag Ligist, det gick jättebra, han var piggare och glad.
Idag blev det en vanlig promenad här hemma bara. Väldigt mör i benen idag måste jag säga. Vi har varit och handlat lite också och druckit kaffe i gårdarna. Ikväll red jag svarten, lite klättring. Han var jättefin att rida, kanon fin i skritten! Jag har också tagit tag i projektet få bort den jävla kirskålen! Grävt upp lite rabatter så rötterna försvinner. Hoppas det blev bättre. Hatar det där jävla ogräset. Alla hästar är avmaskade så snart redo för bete,men först ska vi öppna upp förbetes hagen åt dem, blir till helgen. I morgon blir det vila för kusarna. Inget speciellt planerat, kanske fortsätta med rabatterna. Nu ikväll testade jag att göra gröt pinnar åt Albin, han tycker om att äta vissa saker själv så tänkte testa med det till iaf kvällsfika då han kan vara lite tjurig. Dem blev goda iaf å lätta att göra plus att man kan variera smakerna. Det blev med aprikoser i nu. Få får se i morgon vad han tycker.

Ovido - Quiz & Flashcards