livetpålandet

Direktlänk till inlägg 22 maj 2013

Skogsvandring

Av Jenny M - 22 maj 2013 23:35

Idag klev vi upp tidigt...alleeles för tidigt för mitt tycke. Jag är ej en morgonmänniska. 5.30 ringde klockan. Gav hundar å hästarna frulle å sen for vi ( jag, J och hundarna) iväg till Bollnäs. J skulle opereras i dag. Enligt sköterskan så var de ej nån mening för mig att fara hem så jag tog med mig hundarna å en ryggsäck med fika å for iväg på upptäcktsfärd. Hade kollat lite på kartan kvällen innan var jag skulle gå å hittade en fin vandringsled som ledde till en fin tjärn. Var ganska brant upp dit å flåset var ej de bästa idag. Skyller på att jag ej hade ätit nåt innan.Fikade när jag kom fram till tjärnen å hundarna badade å trivdes. Satt där en stund å filosoferade sen gick jag vidare uppåt nån km innan jag vände å gick ner igen. Väldigt fin väg att gå. Lugnt å tyst å fridfullt. Älskar att vara ute i skogen. Mår som bäst då. Blev ett till stopp med lite mer fika innan vi hoppade in i bilen å for ner mot stan. For runt å kollade lite i brist på annat för jag hörde inget från J förens vid två tiden. Hade gått å väl kunna åkt hem emellan trots att de tar en timme att åka för kl fyra kunde vi lämna sjukhuset men men. Tur jag tog med mig hundarna å fika annars hade grannen fått rycka in. Hade en väldigt fin dag trots allt. Terapi för själen. Nån ridning blev de ju tyvärr ej men har träning svärk sen gårdagen så de gör inget. Spände mig nog lite då. Travde lite med s å var lite nervös för hur han skulle bete sig så jag spände mig nog som sagt. Ja halv sex var vi iaf hemmaså då blev de soffan å filten å vila inför nattskiftet som jag nu är på. Fortfarande pigg så de e ju bra. Nu nlir de tv...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny M - 14 november 2017 17:38

Ja de rullar på i alldeles för snabb fart! Dagis schemat blev ändrat då han endast får vara "heldag" på dagis om vi har jobb tis,ons eller tors. Är de jobb mån eller fre får han vara där som han brukar så vi har lagt in en till extra dag tis,ons elle...

Av Jenny M - 19 oktober 2017 19:09

Nu har Albin gått på dagis i snart 1 år. Skolade in han i slutet av november i fjol. Han går 1 dag i veckan från kl 14.10 till 16.30 pga våra "konstiga" arbetstider. Är otroligt glad å tacksam att jag jobbar dessa konstiga tider för det gör ju att ja...

Av Jenny M - 9 oktober 2017 19:36

Tror seriöst att det har regnat hela september å inte verkar de vilja bli bättre väder i oktober heller. Jätte bra att det kommer regn men nån dag där emot vill man ha sol. Är otroligt tacksam att vi har haft hästarna hemma i sommar och att de har ha...

Av Jenny M - 22 augusti 2017 20:01

Ja nu är de snart slut på Augusti och sommaren har snart gått. Går lika fort varje år! Hade semester från mitten av juli till förra veckan. Har inte gjort nån resa i sommar utan vi har hållt oss hemma vid. Var till Furuvik över dagen en dag å så har ...

Av Jenny M - 4 juli 2017 15:24

Förra veckan,på torsdag var Jonas iväg till Gävle med Tom för en start. Det var inte Jonas som körde. Det ville sig så väl som en 2a plats för lilla räcern. Sänkte rekordet gjorde han oxå. Super duktig. Aldrig fått en sån fin placering nån gång. Jät...

Ovido - Quiz & Flashcards