livetpålandet

Alla inlägg den 8 september 2014

Av Jenny M - 8 september 2014 21:37

I helgen har jag jobbat men ändå hunnit med marknaden både lör å sön. Det enda som handlades var strumpor men det var planerat. 14 st för 100 kr :-) Det var super varmt på lördagen å mkt folk. Helt slut på kvällen. Lika på söndagen men då var de mulet å mindre folk iaf.

Idag kom hovis på morgonen å Svarten fick fina hovar.

Efter de hade jag planerat att rida Heffa. Han blev super stressad inne i boxen när Svarten försvann. Alldeles cp i stall gången sen med så fick longera han flera varv innan jag kunde kliva upp på han vilket även de inte var de lättaste trots att Jonas stod å höll i han. Sen väl inne i skogen snubblade han ner på knä de första han gjorde men sen lugnade han sig.så de blev en travtur till förrådet. Gick jätte bra. Pigg häst.

Sen blev de galopp intervaller med Ligist borta i sanden. Gick så jävla bra. Så fin att rida. Kändes flera cm högre sen han knäcktes till. Kanon bra! Skötte sig kanon. Inge stirrig idag heller bara sååå cool. Blir så glad i hjärtat när han år som han ska. Sen full fart hemåt i galopp då med. Trött å svettig var vi båda två sen iaf.

In å käkade lite sen middag sen vallade jag hundarna oxå en sväng så nog har man rört på sig idag. Även hunnit med lite städ inne!! I morgon kommer ena medisen så då blir de en lite lugnare tur. På ons får Ligist vila å jag tänkte rida Svarten lite hårdare då. Nu blir se lite slappning i soffan en stund :-)

Ovido - Quiz & Flashcards