livetpålandet

Alla inlägg den 10 september 2014

Av Jenny M - 10 september 2014 16:41

Blev ingen tur med medryttaren igår då de först både regnade å blåste på morgonen å hon kände sig inte nå kry heller så jag var å uträttade lite ärenden i stället å så blev de bakning i form av tekakor som jag hittade nå nytt recept på. På kvällskvisten blev de vallning av först Svarten som inte alls var nå fin å rida första halvan av turen. Stressad å stel i travet. Jätte fin i skritten men när man skulle trava iväg hade han svårt att komma iväg. Fick riva i åt han flera ggr att skärpa sig å då blir han ju alldeles ifrån sig när matte skäller på han. Tänkte rida på lite med han då eftersom det inte blev nån tur med medisen men ja de blev lite lunk borta i sanden. På vägen hem slappnade han av mer å de gick bättre å han var som vanligt. Kan bero på att han stått i tre dagar. Longerade ju bara i fredags. Annars kändes han rak å fin så inge efter knäckningen tror jag. Han fick springa på lite iaf. Hundarna fick sig en tur oxå precis innan de blev mörkt. Var super trött på kvällen så de blev ganska tidigt i säng igår.

I morse blev de en hårdkörare med Ligist å Heffa. Ja jag red Ligist så klart. Några vändor borta i sanden först. Han var inte på galopp humör idag så de blev bara trav i sanden å han sprang jätte bra!!.Sen körde vi runt vallen å hemåt igen. Nästan två mil å mina ben led!! Sista lång backen drev jag in han i galopp iaf ;-) Jäklar vad han tog i då :-) Men jag tycker inte han var så trött idag. Visst gick han å flåsade sen i skogen på vägen hem men han flåsar väldigt lätt. Kände aldrig att han la av utan sprang de han orkade hela tiden så tror han börjar få bra kondis nu iaf. Hans matte oxå snart. ..kanske. Tyckte han kändes högre när jag borstade han oxå. Kan de vara möjligt efter kotknäckningen?

Fast jag var helt trött å slut sen blev de en promenad med hundarna oxå! Känner mig duktig å i form nu :-P Duschade å käkade lunch å sov en kvart sen var de dax att fara iväg till extra jobbet!! I morgon blir de bara en lugn ridtur i skogen!

Go missen när han vilar

Ovido - Quiz & Flashcards