livetpålandet

Direktlänk till inlägg 3 november 2015

Bvc besök

Av Jenny M - 3 november 2015 21:48

Igår var de full fart här hemma. Jag körde två hästar. Längesen man gjorde de samma dag. Började med Svarten å medan jag var ute med han selade Jonas på Heffa å körde sen. Svarten var pigg å fin att köra. Var till korset å vände. Körde för att alla skulle hinna ut igår då det ej hinns med nå häst träning på tis,onsdag å ev torsdag. Sen när Jonas kört Heffa körde jag Ligist. Hade en matpaus med lillen emellan. Han sov så skönt i vagnen när jag var ute. Ligist var ok att köra. Tror vi ska testa att träna ett tag å se innan ev återbesök hos vet.

Idag tisdagar for Jonas till Åland med en kompis så vi är själv hemma jag,bebis å djuren men det är vi ju vana vid. Var till bvc på EM. Han hade gått upp JÄTTE bra på två veckor. 5380 g väger han nu å 59 lång. En läkare fick kolla på han då jag är orolig över att han blir så täppt i näsan på natten men inget var fel. Vissa barn har trängre näsborrar sa han å det blir bättre sen. Ska ge koksalt nattetid å testa att palla upp huvudänden lite. Hoppas det blir bra. Så jobbigt att höra han ha det jobbigt med näsan. Stör hans nattsömn mkt. På dagen sover han jätte bra men de kan bero på att nattetid ligger han mkt med näsan ihop tryckt då han vill tutta länge så då trycks de ihop där inne å tar ett tag innan det släpper, men han måste ju få äta. Han var iaf glad mot farbror doktorn. Flinade å hade sig. Mitt hjärta svämmar över varje gång han flinar mot en. Så himla fin är han. Nu ligger han här bredvid mig i soffan å sover för stunden. Nyss ätit men han lär väl vakna när jag flyttar mig. Vi blir nog ej uppe så länge till. Köpte en jätte gullig mössa idag på Åhléns. Gud vad mkt fint de hade där. Men skulle bara ha en tjockare mössa. Köpte faktiskt ett par strumpbyxor oxå, kan han ha under vanliga sen när det blir lite kallare å man ska vara ute. Just nu är de sommar värme igen. Skönt.

I morgon ska vi förut de vanliga med allt här hemma köpa farsdags present. Orkade ej de idag å hann inte heller. Får se vad vi hittar åt pappan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny M - 14 november 2017 17:38

Ja de rullar på i alldeles för snabb fart! Dagis schemat blev ändrat då han endast får vara "heldag" på dagis om vi har jobb tis,ons eller tors. Är de jobb mån eller fre får han vara där som han brukar så vi har lagt in en till extra dag tis,ons elle...

Av Jenny M - 19 oktober 2017 19:09

Nu har Albin gått på dagis i snart 1 år. Skolade in han i slutet av november i fjol. Han går 1 dag i veckan från kl 14.10 till 16.30 pga våra "konstiga" arbetstider. Är otroligt glad å tacksam att jag jobbar dessa konstiga tider för det gör ju att ja...

Av Jenny M - 9 oktober 2017 19:36

Tror seriöst att det har regnat hela september å inte verkar de vilja bli bättre väder i oktober heller. Jätte bra att det kommer regn men nån dag där emot vill man ha sol. Är otroligt tacksam att vi har haft hästarna hemma i sommar och att de har ha...

Av Jenny M - 22 augusti 2017 20:01

Ja nu är de snart slut på Augusti och sommaren har snart gått. Går lika fort varje år! Hade semester från mitten av juli till förra veckan. Har inte gjort nån resa i sommar utan vi har hållt oss hemma vid. Var till Furuvik över dagen en dag å så har ...

Av Jenny M - 4 juli 2017 15:24

Förra veckan,på torsdag var Jonas iväg till Gävle med Tom för en start. Det var inte Jonas som körde. Det ville sig så väl som en 2a plats för lilla räcern. Sänkte rekordet gjorde han oxå. Super duktig. Aldrig fått en sån fin placering nån gång. Jät...

Ovido - Quiz & Flashcards