livetpålandet

Direktlänk till inlägg 6 november 2015

Starthäst

Av Jenny M - 6 november 2015 23:17

Igår torsdag var vi till Bergsåker å startade med Heffa. Ett litet monster i släpet är han å lika när man selar,men sen lugn. Det gick bra faktiskt. Första starten för både häst å kusk. Jonas körde själv. De kom visserligen sist men Heffa sprang snabbare än i kvalet galopperande inte å kusken körde bra så de är godkänt ändå. Får se om hästen kan tänkas börja förstå sen vad de går ut på bara.... Jag å Albin hejjade på,eller Albin sov sig igenom det mesta med lite paus för mat två ggr bara. Latade oss med pizza till middag igår när vi kom hem.

Idag var jag på återbesök hos min barnmorska. Fick recept på p piller utskrivet. Ska köra de till å börja med å funkar ej de blir de nå annat sen. Huvudsaken vi är skyddad då de ej får bli nåt syskon på nåt år....
Håller även på å säljer undan pappas gevär så var å fixade lite med det oxå hos polisen. Sen hem å kastade i oss lite snabblunch sen for vi å köpte hö. Jonas råkade köra på en katt på vägen hem men han fick tag i ägaren så den blev underrättad. Han kom så snabbt utspringande. Tråkigt. Nu ikväll blev de en liten sväng till mormor å morfar. Nu har jag å Albin nyss lagt oss. Känner mig rätt sliten. Konstigt att man inte är tröttare än man är igentligen med tanke på hur många ggr man blir väckt varje natt men kanske gör mkt att jag är ute varje dag i friska luften,antingen promenader, ridning eller både och. De gör kanske mkt motför å sitta inne hela dagarna. I morgon ska jag rida en sväng å Jonas ska köra ligist. En bekant kommer oxå ev å ska klippa Heffa. Han har fått lång päls fast han har täcke. Ligist borde oxå klippas men de får bli en annan dag. Ska köpa mig en egen klippare sen efter jul tror jag men dem är dyr.... Så klart. Nä nu är de dag att blunda för å orka med morgondagen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny M - 14 november 2017 17:38

Ja de rullar på i alldeles för snabb fart! Dagis schemat blev ändrat då han endast får vara "heldag" på dagis om vi har jobb tis,ons eller tors. Är de jobb mån eller fre får han vara där som han brukar så vi har lagt in en till extra dag tis,ons elle...

Av Jenny M - 19 oktober 2017 19:09

Nu har Albin gått på dagis i snart 1 år. Skolade in han i slutet av november i fjol. Han går 1 dag i veckan från kl 14.10 till 16.30 pga våra "konstiga" arbetstider. Är otroligt glad å tacksam att jag jobbar dessa konstiga tider för det gör ju att ja...

Av Jenny M - 9 oktober 2017 19:36

Tror seriöst att det har regnat hela september å inte verkar de vilja bli bättre väder i oktober heller. Jätte bra att det kommer regn men nån dag där emot vill man ha sol. Är otroligt tacksam att vi har haft hästarna hemma i sommar och att de har ha...

Av Jenny M - 22 augusti 2017 20:01

Ja nu är de snart slut på Augusti och sommaren har snart gått. Går lika fort varje år! Hade semester från mitten av juli till förra veckan. Har inte gjort nån resa i sommar utan vi har hållt oss hemma vid. Var till Furuvik över dagen en dag å så har ...

Av Jenny M - 4 juli 2017 15:24

Förra veckan,på torsdag var Jonas iväg till Gävle med Tom för en start. Det var inte Jonas som körde. Det ville sig så väl som en 2a plats för lilla räcern. Sänkte rekordet gjorde han oxå. Super duktig. Aldrig fått en sån fin placering nån gång. Jät...

Ovido - Quiz & Flashcards