livetpålandet

Alla inlägg den 3 december 2015

Av Jenny M - 3 december 2015 22:42

I morse var jag först ut en sväng med Heffa eftersom Jonas är så frysen av sig. Blev en kort sväng bara. Sen red jag svarten igen med hundarna. Fördelen med att man bara kan skritta är att de kan följa med då de inte är någon mening att vara nån annanstans än i skogen då. Blev lite mjukgörande å klättring. Kändes finare idag än igår. Han behöver verkligen ut ofta!! I morgon ska ligist ut i skogen en sväng. Efter vallning av djuren for vi till staden för en fika med Jonas bror å hans familj. Albins kusiner blir det ju. De gick bra. Han var vaken å duktig när vi fikade. Mkt att kolla på. Sen var vi å kollade lite i affärer å avslut på Ica innan vi for hem å han fixade de oxå. Så duktig kille så. Han är så mkt mera med nu i allt. Vill gärna sitta eller stå å kolla på saker. Han är dock lite snorig å rosslig men inte så farligt så de kanske inte blir värre än så. Jag börjar bli mkt bättre iaf. Knappt jag snyter mig nu å nån host i sängen bara. Vi kastade även upp lite hö på logen som vi hämtade i söndags. Det blev liggandes i stallgången tills idag. Men nu är de borta. Tungt å jäkligt men men,vi måste ju ha hö. Som sagt så ska ligisten ut i morgon sen är de inget speciellt planerat för min del. Jonas ska på galej på kvällen då hans ena bror fyller 30. En annan kan ju tyvärr inte komma men det är värt å vara hemma oxå.Vill inte ha nå barnvakt än på länge åt lillen. Jag har lite glögg jag ska värma å mysa med!

Ovido - Quiz & Flashcards