livetpålandet

Alla inlägg den 30 december 2015

Av Jenny M - 30 december 2015 22:26

Igår var den nya ev medryttaren hit och provred Svarten. Det hade gått bra. Så bra att hon ville fortsätta och kunde tom tänka sig att ta med han på ridlektion längre fram. Vi får se hur länge de håller i sig. Hon var iaf med mig ut en sväng idag så jag kunde visa henne lite vägar. Vi red en sväng sen pekade jag lite andra vägar. Hon red Heffa idag då Ligist är lite hostig nu. I morgon kommer hon igen å rider Svarten ensam. Skönt med avlastning.

På EM idag fick vi främmande av några vänner å deras barn. De hade köpt en fin pyjamas till Albin. De stannade å fikade en stund sen for jag och Albin och handlade. Pappan for på hockey. Mkt folk på affären men det gick relativt snabbt ändå. Albin har även fått testa att sitta i hoppgungan idag. Det gick bra och han satt bra å var nöjd. Han älskar ju att stå så det var en hit. Blev dock ingen lång stund så klart, sen fick vi ju stå bredvid hela tiden. Känns inte riktigt tryggt att ha den i dörrkarmen. Får se om vi fixar en krok i taket i stället. Känns tryggare sen när han börjar hoppa och studsa i den.
Jag har även gjort efterrätten tills imorgon. Blåbärs cheeskake. Skulle vara hallon men jag hade så lite. Trodde dock den skulle tillagas i frysen som vanliga såna kakor men inte denna. Tre vändor i ugnen. Vore väl inge problem igentligen men nu är det något fel på vår ugn så allt tar dubbelt så lång tid. Måste köpa ny spis så snart vi har råd. Lite mkt andra utgifter nu! Men efterrätten iaf klar då. Sen blir det grisstek å potatisgratäng till varmrätt och tunnbröd snittar till förrätt. Carro å André kommer över till oss. Vi ska spela bingo å ta det lugnt. Får se om mamman får uppleva tolvslaget eller om lilleman måste ha sin mamma bredvid sig i sängen.....Gott nytt år till er iaf.

Ovido - Quiz & Flashcards