livetpålandet

Direktlänk till inlägg 20 september 2014

Jobbhelg

Av Jenny M - 20 september 2014 21:08

Ja i helgen är de natt jobb som gäller, helt okej faktiskt!


Igår fre så blev de en ridtur med Ligist. Red borta i sandbacken med honom. Blev lite galopp uppför å lugnt trav nerför.Sex vändor blev de. Nu är de inte en enda lång backe utan första biten lutar lite uppåt bara å sista biten är en rätt okej backe. Det är jätte fin sand hela vägen, många som kör eller rider där. Ganska jobbig sträcka det där så de räckte. Det gick bra fast han var väldigt tittig igår igen innan vi kom fram dit. Fick ryta åt han flera ggr då jag såg att han varpå väg att rygga för nån sten eller nåt annat "läskigt" i dikeskanten. Men det blev trav hela vägen dit å hem. I sista långbacken hemåt var han trött! Men det är väl okej att han blir de ibland oxå min lilla go gris.


Inger var förbi en sväng så hundarna fick busa lite med Sune. Kattungen tyckte de var väldigt intressant med en liten hund( pudel). Han jagade tom hönorna igår så han börjar tuffa på sig!


Jag var även in å handla igår. Alltid lika spännande en fre...Tog en sväng med hundarna  men kände mig helt slut i kroppen efter ridningen så de blev en kort sväng bara i lugn takt!


Idag har jag sovit halva dan typ. Sen klippte jag gräset överallt. Trimmade både tomt å runt hagen,snart dax att ta hem hästarna så röjde under tråden. Var de sista klippningen tro? Fint blev de iaf.


Spärrade även av en del i hagen där de är mkt sten. Dumt om de ska göra illa sig där, speciellt den nya som ej har gått i den där hagen än. Ska spänna lite tråd å så på mån så de är fräscht.


Jag var även en sväng till Delsbo å köpte en gelpadd som jag ska ha under Svartens "gamla" sadel. Jag hade den sadeln sist jag red å jag sitter så mkt bättre i den än i den nya men tyvärr är den lite för vid vid hans manke så jag ska testa med en padd där fram å se om de fixar till problemet. Hoppas den ej hamnar i bakkant bara. Gillar ej paddar men vad göra när jag ej hittar en bra sadel. Ja jag vet, sadelutprovare.....Har tänkt tanken men får se om de här funkar nu först!! F kommer i morgon så då får hon testa så får vi se.


Känns som man hann med en hel del idag fast jag sovit. I morgon ska de bli regn sägs de så kändes skönt att ha klippt gräset!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny M - 14 november 2017 17:38

Ja de rullar på i alldeles för snabb fart! Dagis schemat blev ändrat då han endast får vara "heldag" på dagis om vi har jobb tis,ons eller tors. Är de jobb mån eller fre får han vara där som han brukar så vi har lagt in en till extra dag tis,ons elle...

Av Jenny M - 19 oktober 2017 19:09

Nu har Albin gått på dagis i snart 1 år. Skolade in han i slutet av november i fjol. Han går 1 dag i veckan från kl 14.10 till 16.30 pga våra "konstiga" arbetstider. Är otroligt glad å tacksam att jag jobbar dessa konstiga tider för det gör ju att ja...

Av Jenny M - 9 oktober 2017 19:36

Tror seriöst att det har regnat hela september å inte verkar de vilja bli bättre väder i oktober heller. Jätte bra att det kommer regn men nån dag där emot vill man ha sol. Är otroligt tacksam att vi har haft hästarna hemma i sommar och att de har ha...

Av Jenny M - 22 augusti 2017 20:01

Ja nu är de snart slut på Augusti och sommaren har snart gått. Går lika fort varje år! Hade semester från mitten av juli till förra veckan. Har inte gjort nån resa i sommar utan vi har hållt oss hemma vid. Var till Furuvik över dagen en dag å så har ...

Av Jenny M - 4 juli 2017 15:24

Förra veckan,på torsdag var Jonas iväg till Gävle med Tom för en start. Det var inte Jonas som körde. Det ville sig så väl som en 2a plats för lilla räcern. Sänkte rekordet gjorde han oxå. Super duktig. Aldrig fått en sån fin placering nån gång. Jät...

Ovido - Quiz & Flashcards