livetpålandet

Alla inlägg den 2 juli 2016

Av Jenny M - 2 juli 2016 22:45

Idag efter frukost red jag på Tom....vår nya häst. Lite osäker vad de kallat han för....Tommy....Tomtom.....iaf så var ju fegisar (ryttaren) nervös innan. Jag börjar bli gammal. Ingen höjdare alls att rida hästar man inte känner. Stod inte still när jag skulle upp å gillade inte att man drog åt sadeln. När jag väl kom upp var de bråttom iväg så fick träna på att stå still en stund. Mina hästar ska inte dra så där. Jag bestämmer när de ska gå. Lite tittig i skogen å efter vägen i början men sen slappnade han av. Inge snubblig. Red bort till k9rset å runt i sanden. Mötte bilar...blev omkörd av bilar....såg å hörde crossar....mötte hästar...allt gick fint men vi utmanade inte ödet av att bli omsprungen när E körde intervaller med sin häst så då väntade vi å red lite runt träden tills han var klar. Lille Tom var nämligen väldigt stark trots sin lilla kropp. Hård i munnen var han oxå. Men pigg å framåt å rolig. Finns mycket att jobba med å lite fix med utrustning. Vi ska kolla upp han hos veterinären för det kändes inte riktigt hundra när han sprang. Kanske bara otränad...kanske bara dåligt med muskler.....eller halt. Det visar sig. Iaf var det enormt roligt att rida idag. I morgon ska jag ut med Ligist. Albin har var8t trött idag igen. Sov länge på FM. Efter mellis gick vi en lång promenad å han sov över en timme då med. Somnade hyfsat snabbt ikväll men när jag en stund efter det kollat till hästarna å kom in tillbaka satt han med pappa i soffan. Jaha bara börja om. Men sen sov han. I morgon ska vi iväg å grilla hos en mamma i föräldra gruppen. Blir mysigt.

Ovido - Quiz & Flashcards