livetpålandet

Alla inlägg den 13 juli 2016

Av Jenny M - 13 juli 2016 22:18

Så var då dagen k8mmen då han skulle lämna mig. Vi får in till veterinären för en till undersökning. Lika som sist. Ägaren var med å valde att låta det vara ett tag å se om det kunde läka själv så hon lastade på honom i sin transport å tog hem han till sig så han får leva sina sista år där. Lite vemodigt är det allt. Vi har gått igenom mkt han å jag å jag har lärt mig enormt mycket hur man bygger upp en travare till ridhäst. Tycker att jag lyckades väldigt bra oxå måste jag säga. På ett vis känns det bra oxå. Bara en häst att fokusera på och som jag känner mig helt trygg på i alla lägen, som det ska vara helt enkelt. Han kommer få det bra iaf Svarten. Igår hade vi besök av Rolfsta borna som oxå sa farväl till honom...å grannen sörjer. Han satte spår i många hjärtan gamla Svarten.

Idag hade Jonas planerat ridning med Tom så jag å Ak gjorde sällskap. Gick super bra verkligen. Inte alls lika het som första gången. Gjorde mkt att raspa tänderna men nå vajsing i bakkärran är de så får se vad kiropraktorn säger nästa vecka. Sista två km hem var han jätte bra där bak ....så troligen enormt stel å ev låst där. Svårt att springa i sanden oxå. Men vi pinnande på rätt bra tycker jag så tom både skor å skydd låssnade haha. Ligist tappade en sko så klart. Som tur var kunde hovslagaren komma redan i morgon så jag slapp slå på tapp skon själv. Blir omskoning helt på han....det är dax. Ska även jobba em i morgon. Veckans sista pass....Nice.

Ovido - Quiz & Flashcards