livetpålandet

Alla inlägg den 18 juli 2016

Av Jenny M - 18 juli 2016 19:42

Igår var det ett år sen pappa somnade in. Dock fick vi inte veta det förens två dagar senare. Jag minns det som igår. Jag å Jonas var ute å körde häst när jag fick beskedet. Det var bara att vända hem i full fart. Höggravid och allt. Försöka hålla sig lugn så inte allt skulle sätta fart i magen två månader tidigt. På nåt vis anande jag nog att det hänt nåt när pappa aldrig hörde av sig när jag fyllde år. Hur det än var med allt så hörde han alltid av sig på ens födelsedag men jag tänkte att han har väl glömt eller skäms eller så för min pappa hade ju problem med spriten periodvis. Nu hade han denna period och denna period varit rätt länge. Å till å från väldigt mycket på slutet. Vi syskon var nog ganska förstådda med att det mycket troligt skulle kunna sluta på detta vis men man blir ju så klart chockad ändå. Man förstår inte vad som hänt. Obegripligt. Att gå igenom ens förälders alla saker och privata papper. Att sköta räkningar och husförsäljningar samtidigt som man ska försöka glädjas över att bli mamma. Det har helt klart varit ett tufft år. Det har inte gått en dag utan att jag tänkt på pappa. Så många gånger som jag velat ringa till han å fråga saker...berätta saker om Albin osv. Så himla tråkigt att han aldrig fick träffa sitt barnbarn. Han hade två sen innan som han tyvärr aldrig träffade nästan så han hade sett fram emot detta. Jobbigt att försöka vara glad att vara nybliven mamma samtidigt som man ska sörja. Sörjt klart å bearbetat allt har jag troligen inte. Att det sen inte är så bra mellan mig och min syster pga detta är så klart väldigt tråkigt men det brukar lätt bli så vid dödsfall har jag förstått. Om vi hittar tillbaka till den lilla relation vi hade innan får tiden utvisa. Helt klart är det 3n jobbig process att ha hand om när ens förälder går bort.

Idag fyller jag år. Känns inte roligt alls. Som tur var jobbar jag em så jag kunde avstyra besök känns helt fel. Vill helst inte ha besök i morgon heller då det är årsdagen då vi fick beskedet men nu ville några komma å fika så då blir de så i morgon . Dock kom mina vänner i Rolfsta å fikade idag innan jag for å jobbade så de var ju trevligt ändå så klart. De kikade på kycklingarna oxå. Hämtade fyra kompisar igår åt vår lille.

Banjobbet med Tom gick kanonbra. Över förväntan. Imorgon kommer kotknackaren å går igenom hästarna. Kommer bli super sen.

Ovido - Quiz & Flashcards