livetpålandet

Alla inlägg den 10 juli 2016

Av Jenny M - 10 juli 2016 19:10

Igår lördag provade jag att ta Svarten till ridbanan men tyvärr var han halt än. Det förstod jag efter att ha sett hur han travar i hagen men måste ju rida innan återbesöket på onsdag. Ringde då hans ägare och vi kom fram till att han får flytta hem dit efter vet besöket på onsdag. Hon kommer upp å är med på det. Då får han gå som sällskaps häst där ett tag å se om det läker. Jätte tråkigt så klart men det känns ändå som en sten lättat från min kropp. Nu har jag bara en häst att fokusera på och allt blir lättare till vintern. Mina medryttare blir så klart ledsna men de kan rida Ligist så mkt dem vill. Så småningom kanske man kan släppa iväg dem på den nya hästen när vi hittat rätt utrustning till han å vet hur han funkar, men dit är det långt känns det som. Ja jag är jätte ledsen hur det blev men som hans ägare sa så är det inte så jätte oväntat då han har dåliga framben tyvärr. Jag har haft fyra fina år med han ...på både gott och ont kan man säga. Vi får se vad veterinären säger på onsdag om vi ska behandla igen eller låta det vara å se när han ändå ska gå i hagen ett tag.

Igår lördag var vi även iväg en sväng. Hämtade först ett lass hö. Sen for vi till Stocka å käkade lunch där å sen ett stopp å kikade på fotboll med Jonas gamla lag. På EM gick jag å Albin ner till sjön med vovvarna å badade.... ja dem badade....inte jag. Idag söndag jobb. Lika måndag år tisdag och torsdag. Ska väl klämma in lite ridning där emellan. Ska iaf rida nya på ridbanan på onsdag enligt Jonas önskemål! Han ville se hur han rör sig å så . Just de,igår när jag kom upp å skulle natta Albin var en höna där å gick omkring haha. Höll på att skratta ihjäl mig. Då har den gått upp för trappen å varit där uppe en stund å bajsat lite haha. Jonas var lagom road!

Ovido - Quiz & Flashcards