livetpålandet

Alla inlägg den 15 april 2015

Av Jenny M - 15 april 2015 21:19

Igår tis var de full rulle här. Mathandling på fm. Sen hem å Jonas bytte däck på sin bil å på hästsläpet. Min får vänta då jag väntar på två nya däck. Under tiden han gjorde de så tig jag tag i förrådet å stoppade in skräp i släpet. Fullt blev de å mkt plats i förrådet i stället. For sen på tippen med de. Sååå skönt att slänga massa skit. Sen på kvällen var de dax för tappskokurs på Hagmyren. Lite into igår bara så nästa vecka ska jag ha häst med mig som vi ska öva på,blir bra de.

Idag var de UL dax igen. Lillen var blyg idag å låg ihopkurad å ville ej vara med på nå kort eller så men allt såg bra ut så de är skönt. Min moderkaka ligger tydligen i bakkant så de kunde innebära att man kunde känna bebis tidigare så vi får se då,man brukar ju kunna känna lite nu snart,vore skoj.

På em har de körts häst. Jonas körde Heffa å jag vallade hundar under tiden sen körde jag Ligist. Intervaller idag å han kändes kanonfin! Tänk om han kunde springa så på banan oxå....

For sen å hämtade mina däck å lämnade in dem på verkstan så jag får dem på de gamla fälgarna,får se när de är klart. Har sen krattat lite på gårn,de tar aldrig slut. Såg att Ligist hade mkt smuts på snorren så jag in han å gjorde rent i skapet så nu blev de bra. Ska ta de andra oxå nån annan dag men de tar sån tid så orkade bara.med han idag. Nu ligger jag som en slakt i soffan. Helt slut i kroppen. Ska kolla på robinsson å slappa! I morgon ska Svarten ut iaf! Pullorna myser på ute i solen ?

Ovido - Quiz & Flashcards