livetpålandet

Alla inlägg den 22 april 2015

Av Jenny M - 22 april 2015 22:51

Har vi nu kommit in i å allt är frid å fröjd än så länge. Ledig mån- tors. I måndags var de hästkörning som gällde m Ligist. Vi mötte en bäver haha,blev ganska så paff. Hann ej knäppa nå kort för de var fullt sjå å hålla Ligist,han var pigg. Körde intervaller å de gick bra. Även hållt på mkt ute,krattat osv. Hämtat ut mina vinterdäck. Även lite hö hann vi hämta i måndags.

I tisdags red jag å AK en långtur m hästarna,kanonväder! Så de gick bra,blev rätt lugnt då Ligist var ut dagen innan. På kvällen var de tappskokursdax, lastade Svarten å for in dit å han var så super snäll så han ska få vara med nästa vecka oxå. De gick bra å sko men lite klurigt mes allt men de kommer. Hemma seeent!

Idag ons har vi hållit igång hela dagen. J körde heffa å jag donade på i Trädgården. Sen kärrade vi ved å staplade. For å käkade på nyöppnade Max här i stan,göttigt. På em bytte J däck på min bil,skönt å vara laglig. Brukar göra de själv men ja.....är som de är nu å man lov å ta de lilla lugna. Sen på kvällen kom morfar med ett till vedlass. Vi har även gått å kastat ut gödsel på hästarnas bete så sen var vi rätt trötta båda två!! Nu ligger jag i sängen. I morgon ska två hästar vallas där de tänkt, iaf Ligist,AK kommer på fre annars men jag ska nog på ridbanan med Svarten i morgon en sväng om jag orkar. God natt.

Ovido - Quiz & Flashcards