livetpålandet

Alla inlägg den 3 mars 2016

Av Jenny M - 3 mars 2016 15:44

Igår när jag var och handlade hittade jag en gröt som hette nåt i stil med god natt, från semper. Gjord på ris, pasta och morot om jag inte minns fel. Så igår innan läggdags fick han en portion av den och han åt med god aptit. Sen gick vi upp, ammade och han sov före kl 20. Vaknade till vid nio men då fick Jonas gå upp och söva om han och det räckte med nappen. Sen sov han till kl 01. Då fick han tutten. Hade gått fem timmar sen han åt då. Jag är lite nojig dels över om han vaknar för att han är hungrig och inte får nåt då eller om han bara vaknar ändå åsså är jag nojig att mjölken ska sina om han inte äter på hela natten. Blandade känslor det här med amningen. Jag vill inte sluta än på ett tag men vore samtidigt skönt att få sova en hel natt. Kl fyra fick jag gå och vagga igen men efter en timme hade han inte somnat ändå och bara grät när jag la ner honom så det blev tutten till slut. Fortsättning följer.

Idag har jag ridit en sväng. Börjar bli less på samma och samma väg nu så det får gärna börja tina lite mer nu så man kan rida där skotrarna kör. Sen har vi gått en promenad ner till affären. I morgon ska vi in på banan med grabbarna så jag har packat och gjort klart. Nackdelen är att vi måste vara inne till kl åtta då Jonas ska köra Heffa ilag med en annan häst där. Blir att kliva upp tidigt. Eftersom vi ska köra Ligist efteråt vill jag med in också. Nu ska jag snart laga levergryta åt mig, Jonas jobbat å käkar inte de så jag ska passa på! Gjorde iordning i hallen igår så jag kan hänga upp Albins ute kläder, blev bra.

Ovido - Quiz & Flashcards