livetpålandet

Alla inlägg den 23 mars 2016

Av Jenny M - 23 mars 2016 22:25

Igår kväll la Albin av värsta kräklasset direkt efter han badat och hamnat på skötbordet. Aldrig sett så mycket spya någon gång. Spya överallt, typ. Bara ner i badet igen. Spydde för han hostade så mycket slem kom också upp. Sen var jag lite nojig att lämna han själv uppe i sängen utifall han skulle spy igen men det gjorde han inte. Natten har sen varit så där. Mellan kl 01-09 har han vaknat var och varannan minut. Gnällt för att han tappat nappen. Han har legat med mig så jag enkelt kunde trycka dit den. Jonas sov på soffan. I morse tyckte jag att han var piggare och det har han varit. Inge snor på kvällen men hostar lite än. Hoppas på en bättre natt.

Jonas har kört ligist idag,det hade gått bra,bättre kondis tyckte Jonas så det är ju bra. Bara vinterpälsen försvinner blir de nog bra.
Efter det for jag på möte med jobbet och gick igenom hur jag ska jobba i sommar. Det blev 16 pass på två månader. Blev ganska mycket i juli,snitt tre pass i veckan typ men korta pass,sex timmar. Alldeles lagom. Förhoppningsvis ammar vi mindre eller inte alls då men som han äter mat blir de nog inge problem hoppas jag. Ska bli roligt att jobba lite igen,sen kan jag ju vara hemma längre på så vis. Det blir i stället ingen semester just ihop iår även om jag är ledig några dagar på ramen men samtidigt så har vi de år vi varit ilag aldrig gjort nåt speciellt då så det kvittar. Jag gillar att bada å sola men inte Jonas så det har jag gjort själv vilket fall som helst sen är det väl ingen höjdare att fara på semester med en sån liten heller så det kan lika gärna vara så här i sommar. Jag lär inte heller vara på stranden så mycket iår. Mer utbyte av det nästa år när Albin är nästan två år. Lite svårt att fara bort nå länge också med alla djur sen älskar jag att vara hemma faktiskt. Väldigt hemma kär å speciell under semestern. Skönt att få vara hemma när man aldrig är det annars typ när man bara jobbar. Kunna njuta av sin altan tex och kunna rida så mycket man kan. Sen tycker jag att det är roligt att fara iväg på minisemester typ en helg till Stockholm eller så. Sen blir det annat ju äldre lillen blir. Klart det blir andra semestrar då, kan man inte bara vara hemma men blir lite roligare också då.

Hoppas jag är piggare i morgon. Tjejerna kommer och rider och jag tänkte göra dem sällskap. Hade tänkt ta ut Svarten idag men hann inte då det mesta handlas lite efter mötet. Dör inte av att vila lite heller.

Nu ska jag försöka somna innan han vaknar.....

Ovido - Quiz & Flashcards