livetpålandet

Alla inlägg den 22 mars 2016

Av Jenny M - 22 mars 2016 13:30

I sex månader klarade vi oss utan förkylning men nu slog den till med buller och bång. Liten är snorig, hostig och har feber och till följd av det extremt gnällig så klart. Igår var vi tvungna att åka till stan ändå då jag skulle besikta bilskrället som för övrigt inte gick igenom. Inatt har Albin sovit dåligt så klart. Höjde upp huvudänden i sängen lite men han rör sig så mycket så han tippar åt sidan. Även om han inte har problem med andningen, än iaf, så åkte andningslarmet på igår så jag kan slappna av lite. Det har han varit utan i två månader nu. Blev till slut att han fick sova med mig, inatt tror jag att Jonas får sova på soffan eller i bäddsoffan så vi kan röra oss. Tror han vaknat en gång i timmen inatt och gnällt, inte lätt att veta varför man mår så dåligt när man är så liten.

Idag har hovis varit här så då fick Albin sova ute i vagnen under tiden, där sover han bra så det var skönt för honom. Han hostar inte mycket på dagarna, mest på natten, stackarn. Lider med honom. Jag själv är inte så pigg heller, snorar och har ont i skallen och halsen så bara en tidsfråga innan Jonas också blir sjuk. Nu ligger vi på soffan och ska vila. I morgon ska jag på personalmöte, ska kolla hur jag ska jobba i sommar. Får undvika att vara så mycket uppi dem andra.

Ang bilen då så skulle min verkstad ha närmare 8 tusen för att laga den. Det var mycket med bromsar och lamdan. En privatperson ska kika på den nästa vecka och förhoppningsvis är han mycket billigare, kommer troligen annars sälja den som den är. Tycker inte det är värt att kosta på den så mycket när jag köpte den för 12'.Då kan jag lägga dem pengarna plus lite mer på att köpa en ny. Vi får se hur historien slutar.

Hoppas Albin kryar på sig snabbt. På lördag ska vi starta. Är han sjuk blir jag och han hemma och Jonas får hitta nån annan som kan hjälpa honom.

Ovido - Quiz & Flashcards