livetpålandet

Direktlänk till inlägg 27 mars 2016

Påsk

Av Jenny M - 27 mars 2016 20:07

I torsdags reds alla hästar. Jag på ligist, E på Svarten och AK på Heffa. Heffis var lite envis att gå över två diken med vatten så turen tog sin lilla tid, annars gick det bra. Vi får träna mer på såna hinder tror jag. Gick bra med min förkylning också.
I fredags var det långfredag. Vi var till ett par bekanta som årligen anglar och steker kålbulle. Vi anglade inte men käkade kålbulle gjorde vi. Gott. Albin sov gott i vagnen. Jag har bytt till sittdelen nu. Funkar rätt bra.
I lördags var jag ut och körde ligist på fm. Albin har bestämt att dagarna börjar rätt tidigt nu men då hinner man ju med mycket också.... Så jag körde honom efter frukost. Gick jättebra. Lugn och fin. Det var folk ute och promenerade som hade främmande från utlandet. Tydligen är det rätt exotiskt med hästar för vi blev filmade. Så nu är man kändis. Efter lunch for vi ner mot Gävletravet och Heffa startade. Sist som vanligt men han sänkte iaf sitt rekord med en sec. Alltid nåt. Hemma vid åtta. Helt slut. Även Albin.Dock tyckte han att vi kunde vakna vid två men icke sa vi. Dock sov han rätt länge i morse. För en gångs skull. Sen har han varit trött hela dagen. Jag har ridit Svarten idag. Tyckt han varit lite seg och oarbetsvillig ett tag. Funderat om han mår dåligt. Idag red vi en väg vi inte ridit på hela vintern. Då insåg jag att det inte alls är nå fel på honom. Han är bara less på vägarna för idag var det fart på honom när vi vek av mot den vägen. Pigg och framåt. Härligt. Dock är det inte det bästa underlaget nu vissa bitar. Löst och dåligt fäste. Men det blev en sväng.
Sen var vi och firade Al som fyllde år. Bjöds på smörgåstårta där. Gott. Nör vi kom hem blev det en promenad med hundarna för Albin behövde sova. I morgon ska Ligist ut igen och sen ska vi fira min mammas sambo som fyller år. Mycket firande nu!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny M - 14 november 2017 17:38

Ja de rullar på i alldeles för snabb fart! Dagis schemat blev ändrat då han endast får vara "heldag" på dagis om vi har jobb tis,ons eller tors. Är de jobb mån eller fre får han vara där som han brukar så vi har lagt in en till extra dag tis,ons elle...

Av Jenny M - 19 oktober 2017 19:09

Nu har Albin gått på dagis i snart 1 år. Skolade in han i slutet av november i fjol. Han går 1 dag i veckan från kl 14.10 till 16.30 pga våra "konstiga" arbetstider. Är otroligt glad å tacksam att jag jobbar dessa konstiga tider för det gör ju att ja...

Av Jenny M - 9 oktober 2017 19:36

Tror seriöst att det har regnat hela september å inte verkar de vilja bli bättre väder i oktober heller. Jätte bra att det kommer regn men nån dag där emot vill man ha sol. Är otroligt tacksam att vi har haft hästarna hemma i sommar och att de har ha...

Av Jenny M - 22 augusti 2017 20:01

Ja nu är de snart slut på Augusti och sommaren har snart gått. Går lika fort varje år! Hade semester från mitten av juli till förra veckan. Har inte gjort nån resa i sommar utan vi har hållt oss hemma vid. Var till Furuvik över dagen en dag å så har ...

Av Jenny M - 4 juli 2017 15:24

Förra veckan,på torsdag var Jonas iväg till Gävle med Tom för en start. Det var inte Jonas som körde. Det ville sig så väl som en 2a plats för lilla räcern. Sänkte rekordet gjorde han oxå. Super duktig. Aldrig fått en sån fin placering nån gång. Jät...

Ovido - Quiz & Flashcards